פרוש מזהיר הרבנים: לנוער הנושר באלעד אין אח ורע בערים החרדיות

ההתנגדות ליוזמתו להחליף מבנים בין מוסדות חינוך, הובילה את ראש העיר אלעד לשגר מכתב נוקב למרא דאתרא: "הגענו למצב של 'כמעט אין בית אשר אין שם מת רוחני'" • מטיל את האחריות לפתחם של הרבנים • גורמים באופוזיציה: "ככה נראה ראש עיר שהתבלבל וחושב שנבחר לתפקיד רב..."
יוני גרין
כ"ג תשרי התשע"ו / 06.10.2015 20:23

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש מודה בכישלון: במכתב נוקב ששיגר היום (שלישי) למרא דאתרא הספרדי של העיר, הגר”מ מלכה, הוא מתריע כי מצב הנוער הנושר קשה ביותר, וכי בעתיד המצב עשוי להיות אפילו גרוע יותר.

פרוש מציג בפתיחת מכתבו את הבעיה הקשה של הנוער הנושר בעיר וכותב: “אנו מתמודדים עם מצב נוער קשה מאוד, הסובל מנשירה כואבת. הגענו למצב של ‘כמעט אין בית אשר אין שם מת רוחני’ רח”ל.

“כראש עיר, אינני עוצם עין לילות רבים, יחד עם אחראי הנוער הרב יחיקם גמליאל, על מנת לטפל בבעיה הכואבת”.

לדבריו, הוא ניסה למצוא פתרונות ל”מצב אשר אין לו אח ורע בכל הערים החרדיות”, וכי ניסה למצוא לבעיה “פתרון כולל” – קיום מתחמים נפרדים לחינוך בנים וחינוך בנות, אולם התנגדות של הנהלת מוסדות להחליף מבנים, כדי ליצור מרחק בין ת”תים לבתי ספר של בנות – מקשה עליו.

“לצערי”, כותב פרוש, “מצאתי את עצמי כראש עיר מטפל בבעיות רוחניות, ואף עברתי פתיחת שנה קשה – תקשורתית וציבורית, רק בגלל שרציתי לתקן את מצב הצניעות החמור שעלול להיגרם למוסדות אלה”.

פרוש כותב כי הוא מבחינתו עשה כל שביכולתו לפתור את הבעיה, אך כעת הוא מרים ידיים: “עשיתי ככל יכולתי כדי למנוע את התקלה האמורה להיגרם מסמיכות בתי החינוך ואף שילמתי מחיר ציבורי כבד מאוד.

“עם הרבה כאב וצער אני יכול לומר בפה מלא: אני מרים ידיי כלפי שמיא ומצהיר כי עשיתי כל מה שיכולתי, זאת למרות שלצערי אף אחד לא עמד לידי ולמרות שהצעתי פתרונות מושלמים בנושא”.

בסיום מכתבו מטיל ראש העיר את האחריות לפתחם של רבני העיר – וכותב: “וזאת הוסיף לכם כבוד רבני העיר החשובים, כשיתגלה גודלה של הבעיה, אוכל לומר ‘ידי לא שפכו את הדם הזה'”.

לדברי גורמים באלעד, המכתב פגע ברגשות הציבור הספרדי בעיר. “הוא מבזה את הרב מלכה”, הם אומרים. “מאיים עליו שכאילו הנוער הנושר שיהיה בעיר בעתיד – זה בגללו”. 

אחד מרבני הקהילות – אליהם נשלח העתק מהמכתב – הגיב: “מוטב היה לראש העיר שלא יכתבו דברים אלה מעולם. מי שמצא לנכון שלא לערב את רבני הקהילות עד עתה בקבלת החלטות או להבין דרכם ורגישותם, שלא יבוא להטיל אחריות עליהם ולומר משפט חריף שכזה … מה גם שמצאנו בכל עיר שעושים כך, ובטח שלא זה הגורם לנשירה”.

גורמים באופוזיציה העירונית אמרו: “ככה נראה ראש עיר שהתבלבל וחושב שנבחר לתפקיד רב…”

ישראל פרוש

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפטר את רכז הנוער
    06/10/2015 21:36
    ישראל
  1. במקום שראש העיר פרוש יפנה לרבנים בבעיית הנוער שיבדוק למי תפר מכרז לטפל בנוער שמוזכר יחיקם גמליאל.
    ואם ראש העיר מגיע למצב כזה חמור סימן שיש לפטר את יחיקם גמליאל ולהביא איש מקצוע בעל תעודות וכישורים הנדרשים לתפקיד שמבין בטיפול בנוער נושר ואז לא נגיע למצב כזה.
    ראש העיר מראה את כישלונו כראש עיר מיום ליום יותר ויותר בכל נושא.
    אז שגם ראש העיר התפטר!

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   07/10/2015 02:21

      אין לו הישגים?

  2. רק הרב ירון לביא יכול להציל את הנוער
    07/10/2015 17:24
    אנונימי
  3. לו לא היו מיצרים את צעדיו של הרב ירון לביא ומסיעים לו להקים ישיבה לנערים הללו המצב באלעד היה שונה לחלוטין ונא לא לתלות את המחלוקות הפנימיות לנוער

  4. לבי הנוער הנושר באלעד
    07/10/2015 18:07
    גבריאל
  5. תפסיקו לבלבל את המוח תנו לרב ירון מבנה לנוער והכל יסתדר

  6. נוער הנושר במקום שאין אדמו
    07/10/2015 20:04
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. במקום שאין אדמו”ר נושרים הרבה

  8. הנערים הנושרים
    08/10/2015 11:43
    שלמה
  9. אדוני ראש העיר יש בידך לפתור את הבעיה רק אתה מפחד לתת כוח למי שיכול לפתור את בעית הנערים הנושרים יש צדיק בעיר שמו הרב ירון שגדולי ישראל אומרים שהעיר נשענת על תורתו תעזור לו להקים מקום לנערים בעת הזו זה יותר חשוב מישיבות ליטאיות בעת הזו חשוב להציל את הנשמות הללו
    תן לו מקום להקים ישיבה לנערים אלו ותראה שינוי מהותי בעיר
    אתה בוחר להטיל אחריות על כולם ומאחריות שלך אתה מתנער

    • מכיר את העיר   07/01/2016 23:37

      למה להתבלבל. תן לרב ירון לביא מקום . הוא כבר מטפל בנוער והציל כמה נפשות. אז תן לאדם עם ניסיון לטפל בנוער ותוריד את העול הזה מעל גבך.