בקולג’ החדש שנפתח בהודו ילמדו: תואר אקדמי במקצועות השירותים

בימים אלו נפתח בהודו קולג' המוקדש כולו למקצועות השירותים והאסלות • נשמע מצחיק? לא אחרי המספרים הבאים: ל-640 מיליון בני אדם בהודו אין כיום גישה לשירותים, ולמעלה מ-2.3 מיליון ילדים מתים כתוצאה מכך
אליעזר היון
כ"ג תשרי התשע"ו / 05.10.2015 23:13

מתכננים לצאת ללימודים בסמסטר חורף הקרוב?ייתכן שהידיעה הזו מיועדת עבורכם.

בהודו מוקם בימים אלו קולג’ מיוחד – שיוקדש כולו ללימוד מקצועות בתחום השירותים והאסלות.

בראיון מיוחד למגזין פורבס טוען האדם העומד מאחורי היוזמה, כי הוא מקווה לפתוח סניפים נוספים של “הקולג’ למקצועות השירותים” כבר בעתיד הקרוב מאוד, דבר שלדעתו יביא להצלת חייהם של מיליונים מאזרחי המדינה.

היזם, איש עסקים מכובד מסינגפור, העונה לשם ג’ק סים החליט להקדיש את עצמו לפעילות חברתית ביבשת אסיה, כשההתמקדות שלו היא בבעיית התברואה בהודו.

לפורבס אמר סים: “מדובר בתחום בעל השפעה אדירה שסובל מהזנחה בל תתואר”.

וסים מסתבר יודע על מה הוא מדבר.

ל-640 מיליון בני אדם בהודו אין כיום גישה לשירותים, אסלה, או מערכת ביוב. המצב הזה גורם לזיהומים קשים, מחלות ומגפות. מידי שנה מתים למעלה מ-2.3 מיליון ילדים בהודו בעקבות שלשולים, לפי דו”ח של ארגון הבריאות העולמי.

סים מסביר כי ברחבי העולם כולו חיים עוד מאות מיליוני בני אדם ללא גישה ראויה לשירותים או לביוב – אך הבעיה ההודית היא החריפה מכולן. “אם נצליח לפתור את הבעיה בהודו, נפתור 605 מבעיות הסניטריה בעולם”, הוא טוען.

השאיפה של איש העסקים היא, שהחזקת חדר שירותים תהפוך לסמל חברתי מכובד, כזה שאנשים יחושו שלא בנח כשברשותם לא ימצא כזה.

אך גם המקצועות הקשורים אליהם, יהיו יוקרתיים – על פי חזונו של סים: כך, למשל, הוא מדגיש בראיון כי חלק חשוב ומשמעותי בתכנית שלו הוא שינוי הסטאטוס החברתי הנלווה למקצועות ניקיון השירותים הציבוריים במדינה.

“מנקי השיורתים לא יכולים להיתפס כבעלי מקצוע נחות וחסרי כישורים”, הוא טוען. “אם נבנה מערכת תשלומים ותגמולים מספקת – אנשים ישאפו להיות מנקי שירותים.

“אנחנו רוצים לתת מענה לכל אחת מחוליות השרשרת הענקית, עד שלבסוף הן יתחברו וייצרו מערך שירותים בכל המדינה”.

הקולג’ החדש, כך מקווה סים, יכשיר סטודנטים שימצאו פתרונות יצירתיים למגוון סוגיות בתחום התברואה במדינה הענקית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות