יעלון: חמאס וערבים ישראלים דוחפים לפרובוקציות בהר הבית

שר הביטחון משה יעלון סייר בישובי עזה, התייחס להרתעה שהושגה מול חמאס להסלמה בירושלים ובהר הבית ולמעורבות רוסיה על אדמת סוריה: "לא מתאמים את הפעילות שלנו עם רוסיה. ישראל תמשיך להגיב לכל הפרה"
נחמן גור
ט"ז תשרי התשע"ו / 29.09.2015 20:47

שר הביטחון משה בוגי יעלון ערך היום (שלישי) ביקור ביישובי עוטף עזה לרגל חג הסוכות והתייחס לסוגיות הביטחוניות העומדות על סדר היום של מערכת הביטחון, ובכללם המעורבות של רוסיה  במלחמת האזרחים בסוריה.

“אנחנו לא מתאמים את הפעילות שלנו עם רוסיה”, הבהיר שר הבטחון. לדבריו, ישראל תגיב לכל ירי או זליגת ירי מהגבול הסורי, כפי שעשתה במהלך החג, וזאת למרות הדאגה שהביע הנשיא הרוסי בקשר לתקיפות של ישראל על אדמת סוריה.

במהלך הביקור ציין יעלון לשבח את תוצאות מבצע צוק איתן ואמר כי ישראל הצליחה להרתיע את חמאס.

הוא  ציין כי ישראל מתמודדת עם המצב בעזה בשיטה של ‘מקל וגזר’: “חמאס מתמודד עם אתגרים אחרים, ואנחנו מנסים בעניין הזה להשתמש לא רק במקלות אלא גם בגזרים, לאפשר הכנסת חומרי שיקום או סחורות אחרות כדי להניע כלכלה, כי אין לנו שום עניין שתושבי עזה יחיו תחת מצוקה. כל עוד הם לא מאיימים עלינו או לא פוגעים ביישובינו, אנחנו כמובן מאפשרים ואף מעודדים את זה. כך שאני מקווה שהמצב הביטחוני הנוכחי יימשך גם בשנים הבאות”.

יעלון התייחס גם להסלמה בירושלים: “יש גורמים מתסיסים, כולל מקרב ערביי ישראל, התנועה האסלאמית בעיקר וחלק מהפוליטיקאים שלהם, שסביב הר הבית מנסים לעשות הון פוליטי. יש גם גורמים אחרים שלצערי לא טומנים ידם בצלחת, כמו הרשות הפלסטינית עם ההסתה שלה בהקשר להר הבית כמקום רגיש.

“אנחנו בהר הבית שומרים סטאטוס קוו כבר לאורך שנים. לצערי זה מנוצל על ידי גורמים קיצוניים כמו אלה שמתבצרים בתוך המסגד, שאמור לשמש כתפילה. הם עושים את זה עם סלעים, לא רק אבנים, בקבוקי תבערה, מטעני צינור וזיקוקים, ומנסים לפגוע בסיורים של יהודים ולא יהודים שעולים לבקר בהר על פי הסטאטוס קוו”. 

לטענתו, “מי שפעיל ודוחף את הגורמים השונים לפרובוקציות נגד המבקרים יהודים ולא יהודים שעולים לבקר בהר, זה גם החמאס וגם התנועה האסלאמית הערבית הישראלית בראשות השייח’ ראאד סלאח. אנחנו בעניין הזה פועלים.

“חתמתי לאחרונה על צו שמוציא את ה’מוראביטון’ וה’מורביטאת’ – שלמעשה הם גורמים שממומנים על ידי אותם גורמים אסלאמיים – אל מחוץ לחוק. זה יאפשר לנו, ולמעשה כבר עכשיו מאפשר, להגביל את פעילותם, להרחיק אותם מהר הבית ואני מקווה שגם לטפל במקורות המימון שלהם, כך שגורמים כאלה יפסיקו לפעול בהר הבית”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות