חיילים דתיים שסירבו לשתות מים ביום כיפור – נענשו בריתוק לבסיס

חיים טוויל
|
ט"ז תשרי התשע"ו / 29.09.2015 14:55
קצין מגבעתי הורה ללוחמים לשתות מים כדי שיהיו כשירים להקפצה אם יתרחש אירוע ביטחוני בשומרון • שני חיילים דתיים סירבו ורותקו לבסיס לסוף שבוע נוסף • קרוב משפחה: “אבסורד” • דובר צה”ל: “שיקול מבצעי”

מפקד מחלקה בחטיבת גבעתי דרש ביום כיפור האחרון מלוחמים שעסקו בפעילות ביטחון שוטף בגזרת חטיבת השומרון לשבור את הצום על ידי שתיית מים, על מנת שיהיו כשירים להקפצה אם יתרחש אירוע ביטחוני. כך מדווח אתר news.walla.

שני לוחמים דתיים ביקשו מהמפקד להתחשב בהם, בטענה שהם לא עוסקים בפעילות מבצעית, ורק אם יידרשו למשימה ישברו את הצום, אולם המפקד סירב, טען כי הם “מסרבים פקודה” והודיע להם: מרותקים לבסיס לסוף שבוע נוסף.

בשל הריתוק, נשארו החיילים –  שבשבועות הקרובים יסיימו את השירות בצה”ל – בבסיס במשך 30 יום ברציפות, ולא בילו את חג הסוכות עם בני משפחתם.

קרוב משפחה של אחד הלוחמים אמר לעיתונאי אמיר בוחבוט:”חשוב לי לשתף את האבסורד שלפיו חיילים דתיים במדינה יהודית לא יכולים לצום ביום כיפור מבלי ‘לקבל על הראש'”.

מדובר צה”ל נמסר: “החיילים המדוברים נמצאים בכוננות מבצעית ועל כן צריכים לשמור על כשירות פיזית. לכן נתבקשו, גם ביום כיפור, לצרוך כמות מינימלית של נוזלים. מדובר בשיקול מבצעי, מאחר שבמקרה המדובר החיילים לא נשמעו להוראות המפקדים, הם נענשו באופן מידתי ונשארו שבת נוספת בבסיס”.