השפלה בדרך לכותל: זה מה שעברו יהודי ומשפחתו בחג • צפו

ביזיון ועלבון: קטעי וידאו שהופצו ברשתות החברתיות מציגים תיעוד של יהודים מושפלים על ידי פורעות ערביות בשעה שהם עושים את דרכם לתפילה בכותל המערבי • עורך אתר 0404: "לא יכול להיות שיהודי יעבור בעיר העתיקה, יושפל וכבודו יירמס" • מכתב בהול לשר לביטחון הפנים: "להורות לכוחות הביטחון על מעצרה המיידי וחקירתה של התוקפת"
חיים טוויל
ט"ז תשרי התשע"ו / 28.09.2015 23:17

ביזיון ועלבון: יהודי שצעד עם ילדיו הותקף בעת שעשה דרכו עם ילדיו הקטנים, ובידו לולב ואתרוג, בדרך לתפילת החג בכותל המערבי.

פורעת ערביה תקפה אותם מילולית והערבים שעמדו מסביב עמדו, צילמו וצחקו. בשלב מסוים הופלה כיפתו של החרדי ארצה ובעת שניסה להרימה – הפורעת בעטה בה.

ההשפלה הזו התרחשה בעת שהילד בכה מרוב פחד ואביו לא יכול היה לסייע.

“אני קורא למשטרת ישראל להציב באופן קבע שוטרים ולוחמי מג”ב בכל הצירים המובילים לכותל המערבי ובכל מקום שבו רגלו של יהודי דורכת”, אומר בועז גולן, עורך אתר חדשות 0404. “לא יכול להיות שיהודי יעבור בעיר העתיקה, יושפל וכבודו יירמס – כאן בעיר הבירה שלנו וזאת ללא שום תגובה, ללא שום איש ביטחון שיהיה באזור וללא כל סיוע.

“היום זה נגמר בעוד השפלה שעברו יהודים בדרך לכותל לאחר שמוסלמיות תקפו אותם מילולית, בעטו להם בכיפה שהפילו ארצה והשפילו אותם בצורה בלתי נתפסת ומחר זה ייגמר ברצח.

עו”ד אייל פלטק, סגן אלוף במילואים, שצפה בסרטון המשפיל, שיגר מכתב בהול לשר לביטחון הפנים, ודרש לעצור את התוקפת.

תחת הכותרת “הגברת הביטחון ליהודים בעיר הבירה”, כתב עו”ד פלטק לשר גלעד ארדן: “היום חג ראשון של סוכות, צפינו כולנו בסרטון אשר פורסם לראשונה בחדשות 0404 בו נראתה משפחה יהודית דתייה צועדת לכותל המערבי ובידי אב המשפחה ארבעת הסמלים של חג הסוכות – הרי הם ארבעת המינים המשמשים כמשל לעם ישראל ואשר מלווים את העם היהודי מזה אלפי שנים.

“במהלך ההליכה לעבר הכותל המערבי, הותקפה המשפחה על ידי ערבייה מוסלמית וכאשר נפלה כיפתו של אב המשפחה לארץ, בעטה הערבייה בכיפה.

“תקצר היריעה מלפרט את תחושת העלבון ועוגמת הנפש של כל יהודי הצופה באירוע שכזה, המתרחש בלב עיר בירתנו הנצחית וזאת ליהודי דתי בדרכו לכותל המערבי לתפילות החג”.

“אבקשך אדוני השר, להורות לכוחות הביטחון על מעצרה המיידי וחקירתה של התוקפת הנראית בסרטון תוקפת את המשפחה והעמדתה לדין לאחר חקירה, וכן לדאוג להגברת השמירה והאבטחה על יהודים באשר הם בירושלים, קל וחומר יהודים דתיים העושים דרכם לכותל המערבי לתפילות החג”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מחכה ליום שהקב״ה יסגור איתם חשבון
    29/09/2015 14:22
    מחכה
  1. אוי אוי אוי ״הנוגע בהם כנוגע בבת עינו״
    לי נקם ושילם
    ״אל נקמות ה׳ אל נקמות הופעי״
    בעזרתו וכמה שיותר מהר