קבר יוסף: פורעים השליכו אבנים ובקת”בים בסליחות

חיים טוויל
|
ח' תשרי התשע"ו / 21.09.2015 10:22
20 אוטובוסים מאובטחים הביאו הלילה מתפללים לסליחות בקבר יוסף שבשכם • פורעים פלסטינים התפרעו, ידו אבנים והבעירו צמיגים • חייל צה”ל נפצע באורח קל

יותר מ-1000 מתפללים – דתיים, חילונים וחרדים – מכל רחבי הארץ, פקדו הלילה את קבר יוסף בשכם, לאמירת סליחות לפני יום כיפור. הכניסה בוצעה באבטחת צה”ל ובארגון המועצה האזורית שומרון ומנהלת קבר יוסף.

במהלך התפילות התפתחו הפרות סדר, במהלכם השליכו פורעים ערבים אבנים ובקת”בים והניחו צמיגים בוערים.

חייל צה”ל נפצע באורח קל ופונה לבית חולים לטיפול.

בין המתפללים היה גם מח”ט שומרון שי קלפר, קצין הגמ”ר אוגדת איו”ש סא”ל מקי סיבוני, רס”ן אליצור טרבלסי קצין הגמ”ר חטיבת שומרון.

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, אמר לאחר הכניסה: “דווקא היום, בזמן שגורמי טרור מנסים להחליש את אחיזתנו על הארץ, דווקא כעת כאשר טרור האבנים מגיע עד ירושלים בירתנו – אנחנו כאן בקבר יוסף בשכם, באים לומר שהטרור לא ישבור אותנו.

“אנחנו נגיע לירושלים ולשכם, לאשקלון ולבית לחם, ונתבע את זכותנו על הארץ הזו. אני קורא לממשלת ישראל לזקוף את קומתה, ולהחזיר את השליטה הישראלית לקבר יוסף, כפי שסוכם אפילו בהסכמי אוסלו”.

במועצת שומרון מציינים כי במבצעי הכניסה לקבר יוסף הובאו עד כה מעל 270,000 בני אדם בחמש השנים האחרונות. זאת כחלק מפעילותה לשימור המקום ההיסטורי והקדוש.