ארבעה שוטרים נפצעו מבקת”בים בארמון הנציב

מסתערב נפצע בינוני עד קשה ושלושה מחבריו נפצעו באורח קל מבקבוקי תבערה שהושלכו לעברם במהלך ניסיון להשתלט על התפרעות בשכונת ג'בל מוכבר • ועדת החוץ והביטחון אישרה לצה"ל לגייס באופן חריג לוחמי מילואים של משמר הגבול
חיים טוויל
ה' תשרי התשע"ו / 18.09.2015 17:22

ארבעה מסתערבים של המשטרה נפצעו היום (שישי) במהלך התפרעויות בשכונת ג’בל מוכבר שבירושלים. ההתפרעות כללה ידויי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר השוטרים ולוחמי מג״ב שהוצבו סמוך למרפסת מאיר נקר.

הכוח הדף את המחבלים לתוך שכונת ג׳בל מוכבר, שם המתינו פורעים רבים אשר הבעירו צמיגים, הציבו פחי אשפה על הציר והתעמתו עם השוטרים והלוחמים.

כוח לוחמי מג״ב שהגיע למקום לפזר את המתפרעים הותקף בבקבוקי תבערה שגרמו לפגיעה בכוח. הלוחמים שהיו בסכנת חיים ממשית ביצעו ירי באוויר ולעבר מיידי הבקת״בים ועצרו שני מתפרעים.

עם המעצר ופיזור המחבלים, הכוח יצא לכיוון הכניסה לג׳בל מוכבר שם טופלו על ידי מד״א.

אחד מהפצועים, בן 25, נפצע באורח בינוני עד קשה ופונה לבית החולים שערי צדק בעיר, כשהוא סובל מפציעה בפלג גופו התחתון.

שלושה נוספים נפצעו באורח קל. אחד מהם, בן 27, פונה לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא סובל מכוויות בחלקי הפנים והגוף.

מוקדם יותר ידו ערבים בשכונת א-טור אבנים לעבר כוח משטרה ומג”ב. במעבר קלנדיה יידו ערבים אבנים לעבר כוחות משטרה ומג”ב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הם פוזרו תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

בפעילות יזומה בואדי ג’וז זיהה כוח מג”ב נער ערבי כבן 17 מיידה אבנים לעבר שוטרים. הכוח עצר את החשוד והעביר אותו לחקירה במרחב קדם.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, ביקר בצהרים באזור ארמון הנציב ובחן את היערכות המשטרה.

“המשטרה תנקוט ביד קשה ביותר נגד כל מפירי הסדר או לנקוט באלימות”, אמר השר ארדן. “הכוונה שלנו היא לשמור על הסטטוס קוו בהר הבית. מה שראינו בימים האחרונים זה פורעים איסלאמים שהופכים את ההר למחסן של טרור”.

בתוך כך ועדת החוץ והביטחון התכנסה הבוקר לדיון מיוחד בפגרת הכנסת ואישרה לצה”ל לגייס באופן חריג לוחמי מילואים של משמר הגבול, כמענה להחמרת המצב הביטחוני בירושלים.

יושב ראש הועדה ח”כ צחי הנגבי אמר לאחר מתן האישור: “ללוחמי משמר הגבול ניסיון עשיר ומוצלח בהתמודדות עם פעילות עוינת ואלימה. הצבת פלוגות מג”ב בבירה תסייע להשבת הסדר על כנו במהרה”.

הבוקר נפרסו אלפי שוטרים ולוחמי מג”ב ברחבי מזרח העיר ובאזור העיר העתיקה. זאת לאחר שאמש, בתום הערכת בראשות מפקד מחוז ירושלים, ולאור המודיעין לגבי אפשרות להפרות סדר בתפילת יום השישי בהר הבית, הוחלט כי רק גברים מעל גיל 40 יורשו להיכנס למתחם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות