איילת שקד: “אבו מאזן הוא מכחיש שואה ידוע”

חיים טוויל
|
ה' תשרי התשע"ו / 18.09.2015 09:52
שרת המשפטים: “סוף לאבסורד – קנסות כבדים להורים של מיידי אבנים” • אלקין: “צריך גם לשנות את החוקים, כדי שמי שמתפרע, ומי שמרים אבן ידע שמי שמרים אבן – כאילו הרים תת-מקלע, והעונש שלו יהיה בהתאם”

שרת המשפטים איילת שקד מאשימה כי ההתפרעויות בירושלים נגרמות בשל הסתה אגרסיבית, אנטישמית ושקרית של הרשות הפלסטינית ושל חמאס – נגד פעולות של ישראל בהר הבית, שלא היו ולא נבראו, כלשונה.

“אבו מאזן הוא מכחיש שואה ידוע”, אמרה שקד בראיון שהעניקה לקול ישראל.

שקד מעריכה כי החוק שהיא מקדמת, שיטיל קנסות על הורים שילדיהם הורשעו ביידוי אבנים, יגרום להורים האלה לחשוב פעמיים, ולשלוט על ילדיהם.

שרת המשפטים ושר הרווחה פרסמו את תזכיר התיקון לחוק הנוער שיאפשר, בין היתר, הטלת קנסות על הורים לקטינים אשר הורשעו ביידוי אבנים.

“עד היום”, הסבירה שקד, “שרר מצב אבסורדי בו לא ניתן היה לחייב את הורה הקטין שעבר עבירה בקנס או פיצוי לאדם שניזוק מהעבירה, אלא אם בחר בית המשפט שלא להרשיע את הקטין.

“הצעת החוק שמה סוף לאבסורד ומחזירה את האחריות להורים ובכך, מחייבת אותם לתת את הדעת על מעשיהם של ילדיהם ובתוך כך לחייבם בקנס או פיצוי לניזוק. מדובר בצעד חשוב מאוד במאבק למיגור תופעת יידוי האבנים”.

שר הרווחה והשירותים החברתיים, חיים כץ, הדגיש כי ״יידוי אבנים על מכוניות נוסעות הוא טרור לכל דבר והממשלה מחויבת לדאוג לביטחון אזרחיה. חוק זה הוא אחת מהדרכים למיגור תופעת יידוי האבנים ולהחזרת השקט לרחובות ירושלים״.

השר לענייני ירושלים, זאב אלקין, אמר הבוקר בגלי צה”ל כי הממשלה פועלת לשנות את החוק כך שיעניש בחומרה מיידי אבנים.

“יש מצבים שבהם הטלטולים המשפטיים צריכים לעמוד בצד ואם צריך, צריך גם לשנות את החוקים, כדי שמי שמתפרע, ומי שמרים אבן ידע שמי שמרים אבן – כאילו הרים תת-מקלע, והעונש שלו יהיה בהתאם”, אמר.