אבנים ובקת”בים, אוטובוס הוצת: היערכות בהר הבית

אוטובוס הותקף באבנים בראס אל עמוד והוצת לאחר שנהגו נמלט • נהג אוטובוס נפצע קל מאבן שהושלכה לעברו סמוך לחיזמא • בקת"בים הושלכו לעבר בסיס בהר הצופים • הרכבת הקלה הותקפה כשנסעה בציר שועפאט • המשטרה תגביל את כניסת המוסלמים להר הבית
חיים טוויל
ה' תשרי התשע"ו / 18.09.2015 00:36

ההסלמה הביטחונית בירושלים נמשכת: גם (אמש) נרשמו מספר תקריות בירושלים ובסביבתה.

נהג אוטובוס של חברת ‘אגד הסעים’ הותקף אמש באבנים בשכונת ראס אל עמוד במזרח ירושלים, ונמלט מהרכב לעבר כוח משטרה. כאשר שב עמם אל האוטובוס גילה כי הוא הוצת על ידי הפורעים הערבים.

רס”ר מוחי עליאן, מפקד צוות כיבוי שפעל לכיבוי האוטובוס בראס אל עמוד: “בשעות הערב הוזנקנו לשריפה באזור הר הצופים כתוצאה מהשלכת בקבוקי תבערה. תוך כדי סיכון עצמי, הצלחנו במאמצים גדולים לעצור את האש ולמנוע פגיעה קשה בבסיס הסמוך.

“מיד כשסיימנו את הכיבוי של השריפה בהר הצופים, הוזנקנו לשריפת אוטובוס בשכונת ראס אל עמוד. כשהגענו למקום הבחנו באוטובוס אגד כשהוא בוער כליל. כיבינו את האוטובוס ומנענו את התפשטות האש לרכבים ומבנים סמוכים”.

מחקירה ראשונית וממצאים שנאספו בזירת שריפת האוטובוס, עולה כי השריפה החלה ככל הנראה בעקבות השלכת בקת”בים על האוטובוס.

עוד עולה מעדות הנהג, כי טרם שריפת האוטובוס הושלכו לעברו אבנים, וכשהוא נמלט מהאוטובוס הציתו אותו המתפרעים.

זמן קצר קודם לכן נזרקו אבנים לאבר אוטובוס בקו 143 שנסע סמוך לחיזמא. השמשה התנפצה והנהג נפצע קל. הוא פונה על ידי כוחות מגן דוד אדום לבית החולים ‘שערי צדק’ בירושלים.

בנוסף, נזרקו אבנים לעבר הרכבת הקלה שנסעה בציר שועפאט בירושלים. לא היו נפגעים באירוע אך נזק נגרם לרכבת.

בתום הערכת מצב שהתקיימה בראשות מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי, לאור מודיעין שהתקבל אודות כוונות של צעירים ערבים להפר את הסדר בתפילת יום השישי בהר הבית, הוחלט על הגבלת גיל כניסת המתפללים המוסלמים לתפילת יום השישי בהר הבית.

הכניסה תותר לגברים מגיל 40 ומעלה בלבד ולנשים בכל גיל.

משטרת ירושלים תגברה כוחותיה ופרוסה במזרח ומערב העיר, בעיקר בעוטף וסמטאות העיר העתיקה והר הבית. כוחות המשטרה ומג״ב ערוכים לשמור על הסדר ולמנוע כל ניסיון לשבש את שיגרת החיים בעיר העתיקה ובמזרח ירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות