נתניהו מאיים: הממשלה תבחן שינוי הוראות הפתיחה באש

בתום דיון בממשלה בעקבות התגברות גל הטרור בירושלים, הוחלט על החמרת הצעדים נגד מיידי אבנים ובקבוקי תבערה • ייבחן שינוי הוראות הפתיחה באש והטלת קנסות כבדים על הורי המחבלים • נתניהו: "שוב הוכח שזריקות אבנים יכולות להרוג"
שרי רוט וחיים טוויל
ג' תשרי התשע"ו / 16.09.2015 00:54

בעקבות התגברות הטרור בירושלים ובהר הבית במהלך החג, כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו במוצאי ראש השנה דיון חירום של הממשלה.

זאת לאחר שבשלושת הימים האחרונים התנהלו עימותים אלימים בין כוחות הביטחון לבין פורעים ערבים, ולאחר שבליל החג הראשון נהרג אלכסנדר לבלוביץ הי”ד מאבנים שהושלכו לעבר רכבו בשכונת ארנונה בעיר.

בדיון הוחלט להחמיר את הצעדים במספר תחומים: בחינת שינוי הוראות פתיחה באש, קביעת עונשי מינימום והטלת קנסות גבוהים על קטינים והוריהם שמבצעים עבירות אלה.

 בפתח הדיון אמר ראש הממשלה נתניהו: “אנו נילחם בכל האמצעים הנדרשים נגד מידי האבנים, זורקי בקבוקי התבערה ומטעני צינור, ומי שיורה זיקוקים כדי לפגוע באזרחים ושוטרים.

“בערב החג הוכח שוב שזריקות אבנים יכולות להרוג. פעולות כאלה יתקלו בתגובה חריפה מאוד של ענישה ומניעה. נוביל שינוי מערכתי ונקבע סטנדרט חדש של הרתעה ומניעה”.

ראש הממשלה הדגיש בדיון שישראל מחויבת לשמירת הסטטוס קוו בהר הבית, וכי ישראל לא תיתן למתפרעים למנוע ביקורי יהודים בהר.

ראש הממשלה קבע דיון המשך לשבוע הבא כדי לקדם את כל הצעדים עליהם הוחלט בדיון הערב.

בדיון השתתפו שר הביטחון, השר לביטחון פנים, שרת המשפטים, השר לענייני ירושלים, שר התחבורה, ראש עיריית ירושלים, מ”מ המפכ”ל, ראש השב”כ, היועמ”ש לממשלה, ראש המל”ל, ראש אגף מבצעים, מנכ”ל משרד החוץ, עו”ד יצחק מולכו, וגורמים נוספים.

על רקע הדיון בלשכת נתניהו הפגינו כ-200 יהודים, תושבי ארמון הנציב, בקריאה לממשלה להילחם בטרור.

ראש הממשלה נתניהו כינס את דיון החירום בלשכתו לאחר שבליל החג נרצח אלכסנדר לבלוביץ’, תושב ירושלים בן 64, בפיגוע אבנים ליד שכונת ארנונה בבירה.

לבלוביץ’ נסע עם שתי נוסעות נוספות ברכב, בנות 25 ו-50, כאשר הרכב הותקף באבנים ובשל כך איבד הנהג שליטה והתנגש בעמוד.

שלשום בבוקר נקבע מותו בבית החולים. הוא יובא למנוחות היום (רביעי) בשעה 18:00 בהר המנוחות בגבעת שאול.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יימח שמם
    16/09/2015 12:42
    אליהו שמואל
  1. מי שרק מרים את האף צריך להרוג אותו זו הארץ שלנו ובשום מדינה נורמלית לא היו רוצחים אזרחים תמימים בכבישחם ובמקום להרוג את המחבלים עושים וועדות אם לתת להורים שלהם קנס או שלא כי הם מסכנים ומספיק גזלנו להם את הארץ
    אנשים במדינה בלי שכל צריך להרוג את כל מי שמרים את האף, ובטח מי שהורג יהודים וזורק אבנים בהר הבית. העיקר אומרים שזה מקום קדוש. יהודי לא היה רולח בבית כנסת שלו ערבי, אבל הם רוצחים בהר הבית וזורקים אבנים כאילו זה גן חיות.

    בציפייה לגאולה וישועה ושיימחו כל אויבנו!!!