שר הבטחון: יש עצורים יהודים ברצח בדומא, אין להם קשר להתיישבות ביו”ש

שר הביטחון משה יעלון גילה בשיחה עם כתבים צבאיים כי בידי מערכת הביטחון יש עצורים יהודים • "מדובר בקבוצה קיצונית שהחליטה להבעיר את השטח. הם אינם קשורים לפעולות 'תג מחיר'. כדי לא לחשוף מקורות מודיעיניים, אנחנו לא מגישים כעת כתבי אישום"
חיים טוויל
כ"ו אלול התשע"ה / 10.09.2015 17:56

שר הביטחון, משה יעלון, גילה אחר הצהרים (חמישי) בשיחה עם כתבים צבאיים כי בידי מערכת הביטחון עצורים יהודים בפרשת ההצתה בכפר דומא, בה נספו שלושה מבני משפחת דוואבשה – ומדגיש כי הם אינם שייכים כלל להתיישבות ביהודה ושומרון.

השר אמר: “אנחנו משוכנעים שאת הפיגוע ביצעו יהודים. מדובר בקבוצה קיצונית שהחליטה להבעיר את השטח, גם תוך כוונה לפגוע בנפש. אלה אנשים שאינם קשורים לפעולות ‘תג מחיר’.

“ביצענו מספר לא מבוטל של מעצרים מנהליים, כדי לא לחשוף מקורות מודיעיניים. אנחנו לא מגישים כעת כתבי אישום”.

אמש, בכנס צעירי הליכוד, אמר יעלון: “מערכת הביטחון יודעת מי אחראי לפיגוע ההצתה בכפר דומא, אך נמנעת מהעמדתו לדין על מנת לא לחשוף מקורות”.

בתגובה תקפה יו”ר מרצ, ח”כ זהבה, זהבה גלאון את דבריו וטענה שמדובר בכשל: “דבריו של יעלון משקפים כישלון מבצעי, משפטי ומוסרי. מצב שבו הרשויות מוותרות מראש על מיצוי הדין עם טרוריסטים רוצחי ילדים הוא בלתי נסבל במדינת חוק מתוקנת.

“מעצר מנהלי לא יכול להוות פתרון מספק. הוא אינו מאפשר מיצוי הדין והטלת העונש היחיד ההולם את המעשים הנפשעים – מאסר עולם”.

גלאון אמרה עוד: “יעלון מתחבא מאחורי אמתלות בטחונות כדי להסתיר את המחדל המבצעי החמור ואת אוזלת ידה של מערכת הביטחון נוכח ההסלמה של הטרור היהודי. קשה להשתחרר מהתחושה ששר הביטחון לא היה מעז לפעול ולהתבטא כך אם הנרצחים היו יהודים”.

גם ח״כ עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת הגיבה על דבריו אמש: ״שר הביטחון שהפקיר את משפחת דוואבשה למותה ממשיך בזלזול בוטה ומכוער וטוען שלא יעמידו לדין את הרוצחים הנפשעים, על מנת לא לחשוף מקורות. האם מישהו יכול לעלות על דעתו כי ככה הייתה מתנהגת מערכת הביטחון במקרה של רציחת משפחה יהודית?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרצח בדומא
    10/09/2015 18:24
    דרי לב
  1. בוגי יעלון יודע וגם יודע שזה ערבי מהחמולה השנייה שרצח אבל הוא מרגיש צורך להוציא את ריבלין מכל הסיפור אחוות הבונים החופשיים החולנית צאו לנו מהמדינה כבר