מגייס חרדים חשף את מנהלי קמפיין ההסתה – והגיש תביעה

אחרי שספג איומים והטרדות, החליט יהודה גליקמן, קצין המגייס חרדים לצה"ל, לנסות לאתר את יוזמי קמפיין החרד"קים בעצמו • הוא שכר חוקר פרטי שהצליח לעלות, לכאורה, על זהות חלק מהקיצונים העומדים מאחורי קמפיין ההסתה
חיים טוויל
כ"ו אלול התשע"ה / 09.09.2015 22:43

מה שלא עושה המשטרה הצליח לעשות חוקר פרטי: יהודה גליקמן, אחד ממגייסי החרדים לצה”ל, גייס חוקר פרטי שחשף מי הם המארגנים של קמפיין החרד”קים, וכעת הוא מגיש נגדם תביעה אזרחית במיליוני שקלים.

על פי הדיווח של העיתונאי יאיר שרקי בחדשות 2 הערב (רביעי), גליקמן שכר חוקר פרטי שהצליח ‘להפליל’ את מי שלכאורה אחראים על קמפיין ההסתה נגד החיילים החרדים המשרתים בצה”ל.

על פי הדיווח, החוקר הפרטי איתר ארבעה חרדים קיצונים מ’הפלג הירושלמי’, עקב אחריהם במשך תקופה, והקליט שיחות.

בהקלטות ששודרו בכתבה בחדשות 2, נשמע אחד המסיתים אומר אומר: “יש לי דמיונות לקנות כמויות של עכברים ולמלא לכל אחד כזה (-מגייסי החרדים) את הבית”, ואחר אומר: “עקרבים”.

בכתבה הובאו גם הקלטות של איומים שספגה משפחת גליקמן, כאשר באחד מהם נשמע אחד מהם אומר:”מאחל לו שימות”.

באחת ההקלטות נשמעים יוזמי הקמפיין אומרים: “אם היה אפשר לעשות לו אסיפות ליד הבית שלו או הפגנות וכל מיני דברים כאלה, יש אנשים שיסכימו לבוא. צריך לארגן אוטובוסים, כל מיני דברים”.

החוקר הפרטי סיפר: “היו לנו כמה ניסיונות לחדור אל החבר’ה האלה, ללא הצלחה. הרגשתי כמו בעולם התחתון”.

גליקמן ביצע את המהלך לאחר שספג איומים והטרדות מצד הקיצונים המתנגדים לגיוס חרדים לצה”ל. בשיא הקמפיין פורסמו כל הפרטים האישיים ותמונותיהם של המגייסים החרדים.

לדברי רעייתו של קליגמן, היא חוששת כי ההסתה המתנהלת בחודשים האחרונים תוביל בסופו של דבר לכך שמישהו יפעל באלימות כנגד בעלה וכנגד המגייסים האחרים.

גליקמן עצמו מקווה כי התביעה שהגיש, על סך 2.4 מיליון שקלים, תרתיע את העומדים מאחורי קמפיין ההסתה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גדולי ישראל אסרו להתגיס לצבא השמד. המבין יבין.
    10/09/2015 19:48
    דן סגל
  1. כל גדולי ישראל אסרו להתגיס לצבא השמד והניאוף, והמשומד הזה רוצה לעשות מלחמה נגד הקב”ה? זה מלכתחילה “לא יוצלח” ממש מעשה מסיונרים אפיקורסים = ציונים ארורים. שורש הבעיה היא שלא הי’ לו חינוך נכון ע”פ תורה!!! רק ע”פ ישראלים ריקים מאהבת השם, הרוצחים את תורתינו הקדושה בגדול ביותר. בהיסטוריה כאלו הם אלה שאין להם אלוקים והם מסוגלים להתנגד לתורה הקדושה, הם פשוט כפיי טובה לקב”ה.

    אע”פ שהקדוש ברוך הוא רחום וחנון ובעל הרחמים ואין רחמן גדול ממנו בעולם הזה ובעולם הבא ובטח בשר ודם לא יכול לעמוד מול רחמיו האין סופיים שמחיים את הבריאה בכל רגע, וכן מתחסד עם כל הרשעים ומרחם עליהם בכל רגע וארך אפיים שמו שמחכה להם על אף כל עוונותיהם שישבו בתשובה ויתקנו מעשיהם. אבל על אלו שמגדפים נגד הקב”ה עליהם אמרו חז”ל שרשעים אפילו על פתחו של גיהנם אינם חוזרים בתשובה – במסכת ראש השנה (יז ע”א) אמרו פסוק זה על פושעי ישראל הגמורים שאין להם חלק לעוה”ב כמו המינים והמוסרים וכו’ ובזמנינו לכאורה זה גם נאמר על המשומדים של המדינה המתכוונים להכעיס השם ולעקור המצות של התורה הק’, ועליהם מתפללים כל יום “למינים ולמלשינים אל תהי תקווה וכל הזדים והרשעה כרגע יאבדו”

    ובשבת דף קטז – ספר תורה שכתבו מין ישרף. כלומר, מותר לשרוף אף את השמות הקדושים שבספר שכתבו רשעים כאלו, משום שלמעשה אין בהם שום קדושה כלל וכלל, שכן הם נכתבו לשם עבודת כוכבים, כמו לשם ציונות.

    והרמב”ם (הלכות יסודי התורה ו, ח) הביא “אבל אפיקורוס ישראל שכתב ספר תורה שורפין אותו עם האזכרות שבו, מפני שאינו מאמין בקדושת השם, ולא כתבו לשמו אלא שהוא מעלה בדעתו שזה כשאר הדברים והואיל ודעתו כן לא נתקדש השם, ומצוה לשורפו כדי שלא להניח שם לאפיקורוסים ולא למעשיהם, אבל עובד כוכבים {כמו האפיפיור} שכתב את השם גונזין אותו” ולא שורפין ס”ת של גוי רק של יהודי אפיקורוס. והמבין יבין.