יעלון חתם: ארגוני המתפרעים בהר הבית – “התאחדות בלתי מותרת”

שר הביטחון חתם על ההתארגנויות 'מראבטון' ו'מראבטאת' - הארגונים שפעיליהם תוקפים את היהודים העולים להר הבית, מקללים, ומשליכים חפצים - כ"התאחדות בלתי מותרת" • המשמעות: כל מי שישתתף בפעילות, יארגן אותה או יממן אותה, מבצע פעולה אסורה וצפוי לעמוד לדין • יעלון: "לא נאפשר לגורמים אלימים ומתסיסים לפגוע בסדר הציבורי"
חיים טוויל
כ"ה אלול התשע"ה / 09.09.2015 14:01

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון חתם על ההתארגנויות ‘מראבטון’ ו’מראבטאת’ כהתאחדות בלתי מותרת. שר הביטחון חתם על התקנה מכוח סמכותו לפי תקנות ההגנה.

פעילי שני הארגונים תוקפים באופן קבוע את היהודים העולים להר הבית, מקללים, ומשליכים חפצים על המבקרים בהר ולעיתים גם על כוחות הביטחון.

צעד זה יאפשר למשטרה להיאבק בהתפרעויות בהר הבית.

יעלון חתם על התקנה לאחר פניה של השר לבטחון פנים, בהמלצת שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, לאחר שהשתכנע כי הדבר דרוש לצורך הגנה על ביטחון המדינה, שלום הציבור והסדר הציבורי.

מלשכת השר נמסר: “פעילות ה’מראבטון’ וה’מראבטאת’ מהווה גורם מרכזי ביצירת המתח והאלימות בהר הבית בפרט ובירושלים בכלל. מדובר בפעילות מתסיסה ומסוכנת נגד תיירים, מבקרים ומתפללים במקום, המובילה לאלימות ועלולה לפגוע בחיי אדם”.

ההכרזה נחתמה לאחר קבלת אישור היועץ המשפטי לממשלה, ומשמעותה היא, שמעתה כל מי שישתתף בפעילות המראבטון והמראבטאת, יארגן אותה או יממן אותה, מבצע פעולה אסורה וצפוי לעמוד לדין.

“מדינת ישראל מאפשרת חופש פולחן לכלל אזרחיה ולתיירים המבקרים בה ללא הבדל דת, והיא רואה בכך ערך בסיסי חשוב ומרכזי” אמר יעלון. “אך אין לנו כל כוונה לאפשר לגורמים אלימים ומתסיסים לפגוע בסדר הציבורי ולאיים על שלומם של מתפללים, בוודאי באתר רגיש וקדוש כמו הר הבית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות