ח”כ ינון מגל הגיש הצעת חוק: יום ראשון – יום חופש

אריה ריבקינד
|
כ"ה אלול התשע"ה / 09.09.2015 12:38
ח”כ ינון מגל הגיש הצעת חוק שתהפוך את יום ראשון ליום חופש, כדי להעניק שעות פנאי לכלל האוכלוסייה בישראל. ומתי יעבדו? תוספת של חצי שעת עבודה בימים שני עד חמישי וחצי יום עבודה נוסף ביום שישי
יו”ר סיעת הבית היהודי, ח”כ ינון מגל הגיש הבוקר (רביעי) הצעת חוק לפיה יהפוך יום ראשון מיום עבודה ליום שבתון נוסף, כפי שקיים במדינות רבות בחו”ל.

מגל מסביר כי הפיכת יום ראשון ליום חופשי, תאפשר שעות פנאי לכלל האוכלוסייה ושוויון בין שומרי השבת לבין אלו שאינם שומרים אותה.

“במדינה שמקדשת את השבת ומגבילה תחבורה ציבורית ואירועי ספורט, יש לקדם יום חופשי שבו אף אזרח לא ירגיש שמגבילים את חירותו”, אמר ח”כ מגל.

 שעות העבודה שייגרעו מהעובדים ביום ראשון, יושלמו על ידי הוספת חצי שעת עבודה בימים שני עד חמישי וחצי יום עבודה נוסף ביום שישי. תוספת השעות תימנע פגיעה בשוק העבודה ותבטיח שבוע עבודה מלא במשק, תוך התאמה לשוק העבודה הבינלאומי המודרני.
מי שהגה לראשונה את הצעת החוק הוא שר הפנים סילבן שלום, המקדם את היוזמה כבר קרוב לחמש שנים.
בשנת 2011 הרים ראש הממשלה  בנימין נתניהו, צוות לבחינת הנהגת ימי חופש ביום ראשון, בראשותו של יו”ר המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, יוג’ין קנדל.
הצוות בחן את האפשרות להעביר את המשק לארבעה וחצי ימי עבודה בשבוע – כשימי שבת וראשון יהיו ימי שבתון. עם זאת, בסופו של דבר המליץ לדחות את היוזמה, בטענה שהפגיעה במשק תהיה גדולה מדי.