דרעי בוועדת הכספים: “לא אכריז נבצרות בהצבעה על הגז”

שרי רוט
|
כ"ד אלול התשע"ה / 08.09.2015 16:01
לדברי דרעי, השמועות כי בכוונתו להתחמק מקבלת החלטה בנושא הגז אינן נכונות והוא עוסק בסוגיה זו מאז כניסתו לתפקיד • הציג בוועדת הכספים את תכנית העבודה של משרד הכלכלה לשנים 2015-2016

שר הכלכלה אריה דרעי התייחס הבוקר (שלישי) לשמועות כי בכוונתו להתחמק מקבלת החלטה בנושא הגז, אינן נכונות וכי הוא עוסק בסוגיה זו מאז כניסתו לתפקיד ולא נמנע עד כה מהתעסקות בה בשום שלב.

השר הוסיף כי לממלא מקום הממונה על ההגבלים ישנן סמכויות מלאות, ואין בכוונתו להתערב בשיקוליו המקצועיים.

השר דרעי הציג בוועדת הכספים את תכנית העבודה של משרד הכלכלה לשנים 2015-2016 וציין כי הסוגיה המרכזית בה יעסוק היא קידומה של הפריפריה וסיוע לתעשייה הישראלית.

“כעומק הפריפריה – עומק המענק – זה השינוי שצריך לבצע בחוק עידוד השקעות הון ואני בוחן את ההתאמה החשובה הזו בימים אלו כך שגם הטבות מס וגם מענקים יינתנו לתעשייה ולמפעלים ביישובי הפריפריה, בהתאם למיקומם בה”.

השר הוסיף כי משרדו מכין בימים אלו תכנית לסיוע לתעשייה הישראלית וליצואנים, בשיתוף משרד האוצר והיא תובא לממשלה כבר בתקופה הקרובה, בכדי לתת מענה לירידה בהיקפי היצוא ובפעילות התעשייה בשנים האחרונות.

שר הכלכלה סקר גם את תחום התעסוקה והודיע כי משרדו ישקיע מאמץ מיוחד בשנתיים הקרובות בשילוב נשים ערביות וגברים חרדים בשוק העבודה ויעמיד את כל כלי הסיוע של המשרד לטובת השקעה במגזרים אלו והפיכתם לחלק חשוב ומהותי מהכלכלה הישראלית והחברה הישראלית.