ברקת נגד חולדאי: אין לו מקום ברמה הארצית

אריה ריבקינד
|
כ"ד אלול התשע"ה / 08.09.2015 13:45
ראש עיריית ירושלים תקף את ראש עיריית ת”א השוקל להתמודד על ראשות מפלגת העבודה, סביב חלוקת התקציבים לרשויות המקומיות: “אפילו תושביו הרבה יותר חברתיים ממנו” • חולדאי: “שלא יטיף. שיראה לי דבר אחד חברתי שהוא עשה”

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת תקף הבוקר (שלישי) בחריפות את עמדתו של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, המתנגד לחלוקת תקציבים לרשויות מקומיות חלשות על חשבונן של רשויות חזקות, והאשים אותו בעמדה אנטי-חברתית, שלדבריו שוללת ממנו את הזכות לכהן בעתיד בתפקיד בכיר ברמה הארצית.

בראיון שהעניק לגלי צה”ל נשאל ברקת אם העימות סביב חלוקת התקציבים הוא בעצם הכנה לקרב פוליטי על ראשות הממשלה מול חולדאי – שהצהיר כבר לפני כמה שבועות כי הוא שוקל להתמודד על ראשות מפלגת העבודה – וראש העיר השיב: “אני יכול להגיד לך דבר אחד: מי ששם את עצמו מחוץ למחנה החברתי… אם חולדאי מתעקש נגד צדק חלוקתי, אין לו מקום ברמה הארצית. אין מקום במדינת ישראל לאנשים שמגיעים לרמה ארצית לחשוב אנטי-חברתית”.

ברקת המשיך: “בנאדם שלא מתייחס לצדק חלוקתי, לערבות הדדית, לטפל בילדים בפריפריה שכל עוולם הוא שלא נולדו במדינת תל אביב… אפילו תושבי תל אביב הם הרבה יותר חברתיים מראש העיר שלהם”.

חולדאי התראיין גם הוא בגלי צה”ל ואמר: “אומרים, ‘הוא רץ לפוליטיקה’. אם אני רץ לפוליטיקה, אני חושב שמנהיג צריך להגיד את האמת, גם אם זה פוגע בו. אני מוביל פה מאבק לא שלי. אני מוביל מאבק על האחריות של המדינה לחוק חינם ראוי לכלל ילדי ישראל”.

על המתקפה של ברקת הגיב: “שלא יטיף לי על אובדן הבושה. אני רוצה שיסתכלו על מצבם של ערביי ירושלים – זאת הבושה. אצלי אין דבר כזה. שיראה לי דבר אחד חברתי שהוא עשה במהלך כל הקדנציה שלו”.

יחד עם זאת, חולדאי אמר כי עדיין לא החליט אם יתמודד על ראשות מפלגת העבודה. “אני שוקל את עניין ההתמודדות על ראשות מפלגת העבודה, אבל עדיין לא קיבלתי החלטה.

“אם הייתי מוצא שהמפלגה מתנהלת כראוי והייתי רואה שיש הנהגה ראויה – הייתי תומך בכל מועמד, כך התייצבתי לצד הרצוג בבחירות האחרונות”, הסביר חולדאי, “אבל כשאני רואה מה קורה, אני מביע את עמדתי ואומר – חבר’ה, תתעשתו”.

על המכתב ששלח לקראת ראש השנה להנהגת מפלגת העבודה, בו התייחס לצעדים ולשינויים שיש לעשות לדבריו – אמר: “שלחתי מכתב בתור אזרח מודאג שמסתכל על מפלגת העבודה ורואה שלא מתקיימים תהליכים דמוקרטים על פי החוקה, החוקה משתנה חדשות לבקרים, לא בוחרים את הלשכה ואין שיח סביב העניין, אני רואה כאוס בתוך המפלגה”.