חרדים מהטוויטר: מה’תרשמו’ של אליטוב ועד הבדיחות של זילברשלג

הנה הסיפור של החרדים מהטוויטר. אין הכוונה חלילה לכפל המובנים, כי עושה רושם שלא רק שהחרדים לא מפחדים מהרשת התכולה - הם גמרו אומר להשתלט עליה • קבלו את הצייצנים שעשו לנו את השנה, גם אם כמה מהם לא מופת של חרדיות - כולם מופת של טוויטר • לא עוקבים? באמת הגיע הזמן • שמוליק קרסיק מסכם שנה בקצת יותר מ-140 תווים
כ"ו אלול התשע"ה / 10.09.2015 19:58

נחטא לאמת אם לא נתחיל את רשימת הצייצנים החרדיים שעשו לנו את השנה בשלושת הג’וקרים של ‘משפחה’. למרות שלעיתים נדמה כי הם יושבים יחד בחדר במערכת, מישהו מספר בדיחה, והם רצים לנסח ולנסות לצייץ ראשונים. שלישיית העורכים הם ללא ספק מופת ל’איך עושים טוויטר’ – גם אם לרוב הם ממש לא דוגמא ל’איך עושים חדשות’.

01

נתחיל בראשון, העורך הראשי, זה שעמית סגל עוקב אחריו, האיש שמהווה מופת של חסימות, ‘בלוק’ בז’רגון המקומי (הוא חסם אותי כבר 3 פעמים, הפעם זה כנראה יהיה לצמיתות…), זה שהמציא את פורמט ה”אם אכתוב את זה בטוויטר – ברוטר יאמינו שזה נכון”. קבלו את יוסי אליטוב.

אליטוב הוא ללא ספק החרדי עם הכי הרבה עוקבים. יש לו קרוב לעשרת-אלפים כאלה, והוא מצייץ קבוע מספר פעמים ביום. הוא לא מחזיק חשבון פייסבוק מוכר. הוא ילד הכאפות של נערי קבוצות הוואטס-אפ, חתום (יחד עם ארליך) על איסור דיווח אמת, וציוצי ה”תרשמו” שלו, נבואות קטנות ומוזרות, הוכיחו סטטיסטית שאדם יכול לטעות מאות פעמים ברצף.

הציוץ הכי אהוב:

הציוץ המצחיק הכי אהוב:

הציוץ הפוליטי הכי אהוב:

02

אם כבר נמצאים בעיתון משפחה, השני הוא כמובן סגנו של אליטוב, נעקב גם הוא על ידי עמית סגל (אין לכם מושג איזה סמל סטטוס זה). הוא הבעלים הרשום של האיסור על דיווח אמת בטוויטר – ואשם בהרבה מאוד שיחות-נייעס עקרות בקווים ובשולחנות חדר האוכל בישיבות. אה, יש לו שם: אריה ארליך.

ארליך הוא דמות צבעונית בטוויטר, בא והולך, מצייץ הרבה, אך לעולם לא תדע מתי זה יבוא. לפעמים נראה כאילו אליטוב מצייץ מהחשבון שלו – ולפעמים להיפך; יש לו יותר מארבעת-אלפים עוקבים – מספר נחשב בזירת הטוויטר – ופחות מעשרים איש זוכים למעקב בחזרה.

הציוץ הכי אהוב:

הציוץ המצחיק הכי אהוב:

 

הציוץ הפוליטי הכי אהוב:

03

מיד אחרי זוג הג’וקרים, מגיע השותף השלישי, סגן עורך משפחה גם הוא, אישיות פורחת ומעניינת בזכות עצמה, הכתב הפוליטי של העיתון – שמעון ברייטקופף.

עם שם כמו ברייטקופף, הסיכוי היחיד שלך להגיע למקום השלישי ברשימה – הוא אם אתה שלישי לאליטוב וארליך, למרות שמידי פעם אתה מתגלגל מצחוק מול שנינה של הכתב הפוליטי היחיד שלא ברור במי הוא נלחם ולמה. עם קצת פחות משלושת-אלפים עוקבים – ומחוץ לרשימה של סגל, ברייטקופף קונה לעצמו מקום מכובד ביציע.

הציוץ הכי אהוב:

 

הציוץ המצחיק הכי אהוב:

 

הציוץ הפוליטי הכי אהוב:

 

04

אם עד עכשיו דיברנו על כאלה שעמית סגל עוקב אחריהם, הגיע הזמן אולי להציג את האיש בעצמו. האיש שהפך את ערוץ 2 לצייצניה, הראשון שצייץ באולפן, זה שמצייץ לפני שהוא מדבר. קבלו את עמית סגל.

סגל, בנו של עורך ‘מקור ראשון’ חגי סגל, הוא מבחינות רבות זה שהמציא את הטוויטר הישראלי. יש לו יותר מ-110 אלף עוקבים, ציוצים שלו מצוטטים כאילו יצאו מפי הגבורה, והציניות הנודעת והחייכנית שלו – לא נראית חייכנית יותר משל רווקה מזדקנת כאשר היא במילים שחורות על רקע כחול. בקיצור, מפחיד.

לסגל גם חשבון פייסבוק פעיל ברמה זו או אחרת, והוא מייסד ההאשטאג #דקלסגל, עימו מצייצים לתכנית החד-שבועית שלו בגלי צה”ל, אותה הוא מעביר יחד עם השמרטף השמאלני שלו, מפקד התחנה, ירון דקל.

הציוץ הכי אהוב:

 

הציוץ המצחיק הכי אהוב:

 

הציוץ הפוליטי הכי אהוב:

 

05

אם כבר בכתבים פוליטיים עסקינן, קבלו את המתחרה הצעיר – והציני לא פחות, החבר של חיים לוינסון, זה שלא יודע לצייץ חדשות בלי קריצה צינית, האהוב עליי מבין נעקביי. הנה לכם עקיבא נוביק.

עקיבא נוביק הוא תאום נפש של עמית סגל, הוא גדל בעופרה – בסמוך לסגל, אביו ישב בכלא יחד עם חגי כחלק מן המחתרת היהודית, איכשהו משם הוא פיתח ציניות שממנה אתה נופל מהכיסא – לא כדאי לקרוא כשאנשים ישנים בבית.

לנוביק מוניטין ארוך שנים של מריבות עם כתב השטחים הדתל”ש של ‘הארץ’ חיים לווינסון, הם אחראים יחד לשורה של יצירות מקוממות על הציונות הדתית ה”שרופה”, ולטור מריבות בפרופיל גבוה מאוד בטוויטר וברשת הפייסבוק.

הציוצים הכי אהובים:

 

 

הציוצים המצחיקים הכי אהובים:

 

 

 

06

השישי ברשימה (סליחה, אתה באמת שווה יותר מכמה מקודמיך) הוא הרב והשף של הטוויטר. כולנו שונאים שהוא מעלה תמונות של אוכל – בעוד אנחנו מנשנשים פריכיות אורז מול המסך; מחכים להעלאת זמני כניסת השבת אותם הוא נוהג להעלות בכל יום שישי – מתוקף היותו הרב האוניברסלי של הטוויטר. קבלו את הרב שלנו, איציק סודרי.

סודרי, יועץ תקשורת של ש”ס, חסידו הוותיק של הרבי מזלאטשוב, בעלה של צייצנית בזכות עצמה ובשלן ברמות לא מוכרות; יש לו יותר מששת-אלפים עוקבים, והוא צייץ יותר מעשרת-אלפים ציוצים בפחות משלוש השנים שהוא בטוויטר, בהחלט מדבר הרבה.

הציוץ הכי אהוב:

 

הציוץ המצחיק הכי אהוב: (היי, על זק”א נדבר תיכף)

 

הציוץ הפוליטי הכי אהוב:

08

האישה החרדית הראשונה טוענת שוב ושוב שהיא בכלל לא יודעת להפעיל טוויטר, יש לה כמעט 35 אלף עוקבים, ואם היא לא הייתה מתמקדת בזמן האחרון בהעלאת פירוש יומי לחומש היומי, כנראה הייתה מקבלת את המקום השני-שלישי ברשימה הזאת. קבלו את האישה היחידה – שאני מכיר – שלבעלה קוראים “הבעל של סיון רהב-מאיר”.

לסיון רהב-מאיר יש מוניטין מרשים של דיווחים רהוטים ומרשימים, ושל ציוצים מגזריים ימניים פוליטיים מן הסוג שאנחנו אוהבים – לא כל כך בטוויטר; אבל למרות הכל היא מוצאת את עצמה חרדית-המחמד של הרשת התכולה, אולי כי קשה מאוד לכעוס עליה, היא טובה.

הציוץ הכי אהוב:

 

הציוץ המצחיק הכי אהוב:

 

הציוץ הפוליטי הכי אהוב:

09

נשים בתקשורת זה דבר מבלבל, הן לפעמים מתבלטות בחכמתן ולפעמים באימפולסיביות שלהן. אמרתי נשים? לא התכוונתי לנשים בכלל, התכוונתי לשלהבת חסדיאל.

שלהבת היא אישה מעניינת, תכנית רדיו וכל זה לא גורמים לך להבין אותה כמו שאתה מכיר אותה בפגישה פנים אל פנים – אבל בטוויטר היא אחרת. החידודים שלה מעלים בדרך כלל גיחוך קל, לא עליה – כתגובה. הנה, תראו:

הציוץ הכי אהוב:

 

הציוץ המצחיק הכי אהוב:

 

הציוץ הפוליטי הכי אהוב:

10

מגזריות זה דבר מוקצן מאוד בטוויטר. החרדים מייצגים את כל החרדים, הימנים מייצגים את כל הימנים, השמאלנים מייצגים את… לא, הם לא. אבל החב”דניקים כמובן מייצגים את החב”דניקים. אז העורך של האתר החב”די המוביל ושל העיתון הרשמי של התנועה, קוראים לו מנחם כהן.

למנחם ולי היכרות אישית שמעיבה על היכולת שלי להטיף לו מוסר, אני אנסה. מנחם – מן המייסדים של המתחרה הגדול שלנו, כיכר השבת, מגזרי ברמות מעצבנות לפעמים, הוא מעריץ את הבוס שלו, אהרן דוב הלפרין, ברמות מבחילות, ויש לו סיבה…

אם תעקבו אחריו, תקבלו מלא ציוצים חדורי תחושת שליחות, מלא סיפורים מעניינים מן ההוויה החב”דית, ובעיקר גאוות יחידה של האיש הצעיר והחזק ביותר בתקשורת החב”דית.

הציוץ הכי אהוב:

 

הציוץ הפוליטי הכי אהוב:

11

החשבון הראשון שאינו שייך לאדם פרטי, לא לעיתונאי – למרות שהוא נוהג להפר צווי פרסום ולהודיע לנו על אנשים מתים; לא רק מדווח – כי הוא נוהג להתערב בכל מיני מקרים מצחיקים. זהו את החשבון, זיהוי קרבנות אסון.

לא ברור באיזה שלב בדיוק חשב יהודה משי-זהב שהדבר היחיד שחסר לארגון שלו זה חשבון טוויטר, אבל זה היה הרגע בו הוא שלח את חני וייזר לקחת פיקוד ולהצחיק את כולנו עם חלקי ידיים בתור לייק.

הציוץ הכי אהוב ומצחיק:

 

הציוץ הכי מייצג:

12

הוא הלוחם הראשי בימין הקיצוני וב’להב”ה’, הוא לוחם את מלחמת ה’ אלוקים צב-אות בגיורים הרפורמיים/קונסרבטיביים/מיזרוחניקים למיניהם – משל היה חב”דניק מן המניין, והוא עיתונאי ב’יתד נאמן’. ניחשתם נכון, בני רבינוביץ’.

קשה לי שלא להזדהות עם בני רבינוביץ’ במלחמתו בפירומן, יקיר תכניות הטלוויזיה, דב הלברטל; ממש באותה המידה שקשה לי להזדהות עם המלחמה המוגזמת שלו בלהב”ה.

בני מחזיק בכ-1,500 עוקבים, שקוראים השקפה צרופה ו-0 חיוכים. “אל תען כסיל כאולתו, פן תשוה לו גם אתה”, עושה רושם שרבינוביץ’, שמביך את עצמו לא פעם, נדבק באותה אהבת תקשורת של שני הראשונים, הנה, תראו מה הציוצים הגדולים שלו:

הציוץ הכי אהוב:

 

“הציוץ שלי על דבריו החמורים של בנצי גופשטיין”:

 

רוקדים על הדם:

13

אם כבר בעיתונאים כבדים עסקינן, זה הזמן לפרגן לחשבון המהיר ביותר והאיכותי ביותר (טל”ח) בדיווחי חדשות – לרוב נפתחים במילים ‘הותר לפרסום’ או ‘טרם הותר לפרסום’… דוס מחמד.

אין מה לספר עליו, לא רבים יודעים מי העומד/ים מאחורי החשבון הזה, דומני שכמה שוטרים ישמחו למידע הזה גם כן; עכשיו, היות והציוצים שלו לרוב מביאים בסך הכל דיווחים, אני מניח שאתם יודעים שישי שליסל רצח את נועה בנקי – אז הסתפקתי בכמה גיחוכים.

 

 

 

14

אחד מן הצלמים המוזרים בתולדות הציבור החרדי, עם כובע שחור נצחי וצעיף אדום נצחי לא פחות, ממציא ומייסד ‘עושים שiק’ בחרדים 10, ואחד האנשים ההזויים שהכרתי בימיי חיי. “מהיר חימה”, בועז בן-ארי.

בועז הוא צלם בחסד, מן המופרעים הבודדים שנשארו – שעדיין חייהם שווים להם פחות מתמונה אחת טובה, צלם הפפראצי הרשמי של מסכי הפלאפונים, וזה ששומר בקפדנות על אותו הקונספט, תמונה שצילם – עם כמה מילים שהוא מלחין. 2,500 עוקבים זה לא מספיק, אבל הנה הסיבות הטובות להוסיף אותו לפיד שלכם:

הציוץ הכי אהוב:

  הציוץ המצחיק הכי אהוב:

  הציוץ הפוליטי הכי אהוב:

15

קפיצה מהירה לוואלה! וכמה כתבות שחשפו טפח מערוותו של הציבור החרדי, גרמו לי להבין מן הרחוב החרדי שהוא ‘אוייב’. כמובן שאם הוא אוייב, הוא שווה לפחות שאבדוק. ובדקתי. לא, הוא ממש לא אוייב, והוא מוכשר, ואם הייתי ערוץ 2 הוא היה מחליף את שרקי (ע”ע). יקי אדמקר כמובן.

קשה להכריז על סגנון ליקי, אני עדיין לא יודע אם הוא יודע לכתוב – או שמא גם ציוציו עוברים דרך העורך התורן שבמשמרת בדסק וואלה. לא שניסיתי יותר מדי להבין, מספיק לי להזדהות עם הזעקה שהוא זועק יותר מכולם, בשם הציבור החרדי כולו, תפסיקו להתעלל בבנות של עצמכם.

זה סבא שלי יקי! תפסיק!

  הציוץ המצחיק הכי אהוב:

  הציוץ הפוליטי הכי אהוב:

16

ומי יבוא אחרי אדמקר אם לא הרוח והחיה שמאחורי מלא מלא דיווחים ב’כיכר השבת’. בפחות משנה הוא הגיע ליותר מ-3,000 עוקבים, דיווחים מהירים ותגובות נונ-סטופ. ישראל כהן, כן?

אודה ואבוש קצת, אני לא עוקב אחרי ישראל כהן. לא אכתוב מבינות על אנשים שאינני מכיר, רק אתן לכם להתרשם ממנו – כמו כל צייצן קודם. ותעקבו אחריו, טוב?

הציוץ הכי אהוב:

הציוץ המצחיק הכי אהוב:

הציוץ הפוליטי הכי אהוב:

17

הוא מנסה להתחרות ברב הראשי הבלעדי שלנו בטוויטר, אבל לא ניתן לו לקחת מסודרי את תקן הרב. לא, אין לנו תקן מיותר לרב ספרדי ורב אשכנזי. ירח, תחזור למשה גפני שלך, כאן אתה יכול להיות צייצן מן השורה – לא רב.

ירח טוקר הוא איש מוכשר, היוזר שלו הוא ‘הדובר1’, והוא עושה את עבודתו נאמנה – כאשר לעיתים הוא אכן משמש כדוברו של הציבור החרדי. החרדי היחיד עליו הפקידו שר, גם את שר החלל דנון וגם אקוניס, רוצה לכבוש גם את כדור הארץ 2.0. והוא יצליח.

הציוץ הכי אהוב:

הציוץ המצחיק הכי אהוב:

הציוץ הפוליטי הכי אהוב:

18

היא העורכת שלי, ואני איזהר מאוד כשאני נכנס בה – על זה שבארבעה חודשים היא הצליחה להגיע רק ל-1,200 עוקבים. אני מפחד לומר שהיא ליטאית מדי מחד – ואמיתית מדי מאידך. עזבו, תעקבו אחריה למרות שהיא הבוסית שלי. שרי רוט.

שרי כותבת מלא-מלא ומדברת עוד יותר, ומצייצת גם.

הציוץ הכי אהוב:

  הציוץ המצחיק הכי אהוב:

  הציוץ הפוליטי הכי אהוב:

19

כשהוא פותח סערה, אפילו עמית סגל מתרומם מריבצו ומכריז חרם על רדיו קול חי. טוב, מיציתי, אבי מימרן.

2,400 עוקבים, מיקרופון אחד ותואר ‘הרב’ שאיננו; לא יודע אם אחרת הייתי יודע שהוא בא אלינו לטוויטר, אבל מאז שומעים ממנו הרבה, תנסו גם.

הציוץ הכי אהוב:

 

הציוץ המצחיק הכי אהוב:

הציוץ הפוליטי הכי אהוב:

20

יש לו כבר חותן ברשימה, לא, לא עקיבא נוביק, עקיבא רווק בכלל, יש לו גיס (שמככב מידי פעם ברשימות שהוא עורך) ועבודה קשה ככתב המדיה של המרקר (של ‘הארץ’, ע-ל-י-ה-ו-ם), אה, כן, נו, נתי טוקר. 

את הציוץ הכי אהוב שלו לא אוכל להביא לכאן, היות והוא כולל כמה קללות – שקיבל טוקר מניר חפץ הכל יכול, מה שמבהיר עד כמה הוא יודע לעצבן; אריה גולן קרא בכנס העיתונאים של רשות השידור לפטר אותו – שכן הוא נוהג להביא מידע לא מחמיא מידי פעם. בקיצור, עיתונאי מרקר מצוי. אה, רק אל תגידו לו #שודהגז, זה מוציא להם קצף מהשפתיים.

ההתעללות הטובה ביותר – או: ככה יעשה לאיש שלא אומר לטוקר למה הוא מתפטר מערוץ 10:

הציוץ המצחיק הכי אהוב:

 

הציוץ הפוליטי הכי אהוב:

07

הוא חולה נפש. רשמית. מבחינתי כמובן. באשמת האיש הזה אני בתקשורת, כל מה שלא למדתי מהעורך הלא-קיים שלי – למדתי ממנו. הוא אחד המוחות הישרים והעקומים ביותר שהיו כאן, איש שהולך עם האמת שלו תמיד, לכל מקום, גם אם זה מביא אותו לכתוב טור שבועי ב’יומן’ של ‘מקור ראשון’. היוש מענדי גרוזמן.

הוא לא צייצן-על כמו מרבית חברי הרשימה כאן, אני מאמין שהוא רב הרבה עם העורכים שלו בגלל טקסטים שקיצצו לו – כי מענדי גרוזמן לא כותב קצר. בפייסבוק הוא כבר סיים את מכסת 5,000 החברים המותרים – במציאות יש לו אפילו יותר. תעקבו.

הציוץ הכי אהוב:

 

הציוץ המצחיק הכי אהוב:

הציוץ הפוליטי הכי אהוב:

21

פאות ראשונות בפריים-טיים, ילד טוב גל”צ, דתי מחמד נוסף לרשימת דתיי המחמד שהטלוויזיה מאמצת לעצמה בשנים האחרונות. טוב, יאיר שרקי באמת חמוד.

עם יותר ציוציי כאב על האח שנרצח, ופחות ציוציי הומור על הטקסטים האינסופיים של יובל שטייניץ; שרקי הוא איש רציני, נוגה מעט. קרוב לרבבת עוקבים קוראת בשקיקה את ציוציו המתאפיינים בפיסוק מינימאלי, עברה שדינה מוות בטוויטר הישראלי.

הציוץ הכי אהוב:

הציוץ המצחיק הכי אהוב:

 

הציוץ הפוליטי הכי אהוב:

22

הוא דומה מאוד לחנוך דאום: משפיל את עצמו ואת הציבור שלו בשידור חי, כותב בדיחות טובות, מגיש תכניות ומתארח, ומקורב לבנימין נתניהו.קבלו את האיש שיזכיר לכם פעם בשבוע שהוא קיים – ויפיל אתכם מהשטיח לרצפה באותה הזדמנות. קובי אריאלי.

אם נתניהו סמך עליו מספיק בשביל לתת לו לכתוב בשבילו את הבדיחות ל’מצב האומה’, אני יכול לסמוך עליכם שתאהבו את הציוצים שלו.

הציוץ הכי אהוב:

  הציוץ המצחיק הכי אהוב:

הציוץ הפוליטי הכי אהוב:

23

בדקתי, הוא הילד הכי קטן ברשימה – בדיוק באותה מידה שהוא הכי מוכשר בה. אבא שלו אולי אישיות שנויה במחלוקת, אבל הוא שנוי במחלוקת הרבה יותר. תוך שהוא משמש כגשר מיטלטל בין החברה החרדית לזו שבחוץ, עם חשבון פייסבוק ענק (זה למה) הוא בא לכבוש את הזירה המקומית. ממצב מלך זילברשלג?

יחד עם כמה חברים מהזירה הכחולה, הוא בא לנסות לכבוש את התכולה בקצרה, בתמונות ובדמעות של צחוק. כחבר מטה בכיר של אלי ישי ו’יחד’, הוא לא נתפס מיד כבן קהילה מקובל – אבל תסמכו עליו שהיום הוא גבוה מעל כולם. תראו:

הציוצים הכי מצחיקים:

 

 

 

 

24

צייצן בוטיק, החשבון הקטן ביותר ברשימה, עם פחות מאלף עוקבים – וספר אחד. את עצמו הוא מגדיר “Journalist & Author”, גם כן הגדרה למי שחופר במוח על כל מיני דקויות. די, זה טוויטר, תירגע שלמה קוק.

אם סבא שלכם היה רב ראשי, אולי גם אתם הייתם מקבלים פרוטקציות ונכנסים לרשימה. או שכל, ונכנסים גם. בדיוק כמוהו.

הציוץ הכי אהוב:

  הציוץ המצחיק הכי אהוב:

הציוץ הפוליטי הכי אהוב:

 

והנה רשימת הצייצנים של חרדים10, פשוט הצטרפו אליה.


בהכנת הכתבה הסתייעתי רבות בטוויטוזאור, הדרך האחרת לפתוח טוויטר, נסו בבית.

הדפס כתבה