כתב אישום נגד שני פעילים מהימין הקיצוני: הציתו אוהל בדואי

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אברהם גפני, בן 19, מבית שמש, ונגד קטין בן 16, בגין הצתת אוהל בדואי לפני כחודש סמוך לכפר מאלכה • ריססו בספריי אדום על אבן גדולה בסמוך למקום ההצתה את הכתובות "מנהלי נקמה" ומגן דוד • ההצתה בוצעה זמן קצר לאחר הוצאתם של צווים מנהליים נגד פעילי ימין
שי וייספיש
כ"ג אלול התשע"ה / 07.09.2015 11:23

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אברהם גפני, בן 19, מבית שמש, ונגד קטין בן 16, בגין הצתת האוהל הבדואי לפני כחודש סמוך לכפר מאלכ.

בנוסף להצתה מואשמים השניים כי ריססו בספריי אדום על אבן גדולה בסמוך למקום ההצתה את הכתובות “מנהלי נקמה” ומגן דוד.

 הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

 ההצתה בוצעה זמן קצר לאחר הוצאתם של צווים מנהליים נגד פעילים המשתייכים למה שמגדירים בשב”כ ‘התארגנות הטרור’.

בעקבות החקירה שהתנהלה בשב”כ וביחידה לפשיעה לאומנית של מחוז ש”י, נעצרו לחקירה שלושה פעילי ימין קיצוני, שניים מהם קטינים.

בסיום החקירה הוגשו לבית המשפט המחוזי בירושלים כתבי אישום כנגד שניים מהחשודים – אבי גפני וקטין נוסף – בעבירות של הצתה, קשירת קשר לביצוע פשע, איומים ושיבוש הליכי משפט.

בשב”כ מציינים, כי  גפני הוא צעיר בן 19 מבית שמש, פעיל גבעות אלים וחבר בהתארגנות טרור יהודי, העומדת מאחורי ביצוע פיגועים.

גפני התגורר לאחרונה במאחז ‘הבלאדים’ הממוקם בסמוך לכוכב השחר. הוא הורחק בעבר משטחי יו”ש בצו מנהלי לאור מידע שהצביע על מעורבות וביצוע מספר אירועים של הצתת רכוש של פלסטינים.

כתב האישום:

1. עובר ליום 13/8/15, קשרו הנאשמים ואדם נוסף (להלן: “”השלושה”) קשר לרסס כתובות בסמוך למאהלים השייכים לערבים ולהצית מאהל השייך לערבים המתגוררים על ציר 458, הסמוך למקום מגוריהם של השלושה והכל ממניעים של גזענות, גילויי איבה ועויינות כלפי ציבור בשל השתייכות למוצא לאומי אתני ודתי. במסגרת הקשר הצטיידו הנאשמים והאחר בתרסיס צבע ובאמצעים לביצוע הצתה.
2. במסגרת תוכניתם, ביום 13/8/2015 בסמוך לשעה 00:20 נסעו הנאשמים והאחר ברכבו של נאשם 1, רכב מסוג סובארו מ”ר … (להלן: “הרכב”). השלושה נסעו ממעלה שלמה – מקום מגוריו של נאשם 1 – לכביש 458 ומשם על אותו ציר לכיוון צפון, עד למרחק של כ-5 קילומטרים וחצי ממעלה שלמה. שם ביצעו השלושה פניית פרסה וחזרו על עקבותיהם למעלה שלמה (להלן: “הנסיעה הראשונה”).
3. באותה נסיעה השתהו השלושה ונסעו באיטיות על נקודות מסוימות בציר 458 וכן נסעו הלוך ושוב, בקטעי דרך על אותו ציר עד שחזרו למעלה שלמה סמוך לשעה 00:45.
4. באותו יום, כעבור כשעה, בסמוך לשעה 02:00, נסעו השלושה ברכב, ממעלה שלמה לכיוון כביש 458 ועל אותו הציר. השלושה עצרו בסמוך למאהל של מוטספא כאבענה (להלן: המאהל הראשון) , אזור בו השתהו בנסיעה הראשונה.
5. באופן שאינו ידוע במדויק למאשימה, ריססו השלושה על סלע באזור אותו מאהל את המילה “נקמה”, וכן צורת מגן דוד. זאת עשו השלושה בכוונה להפחיד ולהקניט את תושבי המאהל הראשון ואחרים. מוסטפא כאבענה שהבחין בשניים מתוך השלושה קרא לעברם והם חזרו בריצה לרכב ונסעו מן המקום חזרה למעלה שלמה (להלן: “הנסיעה השנייה”).
6. באותו יום, כעבור כמחצית השעה בסמוך לשעה 03:00 נסעו השלושה ברכב, ממעלה שלמה לכיוון כביש 458 ועל אותו הציר. השלושה נסעו כ-5 קילומטרים וחצי צפונה, ועצרו כמה עשרות מטרים ממאהל השייך ליוסף כאבענה ולמשפחתו בסמוך לעין סמייה (להלן: “הנסיעה השלישית”, ו- “המאהל השני”).
7. באופן שאינו ידוע במדויק למאשימה, ריססו השלושה בשביל הגישה למאהל השני את המילים “נקמה” ו-“מנהלי” וכן צורת מגן דוד בכוונה להפחיד ולהקניט את תושבי המאהל ואחרים, הציתו את המאהל ועזבו את המקום ברכב. בכדי להסתיר את מעשיהם, בדרכם למעלה שלמה, נפטרו השלושה מאמצעים ששמשו אותם בפעילותם.
8. כתוצאה ממעשי הנאשמים והאחר, נשרף המאהל השני – אשר גודלו 6 מטרים על 6 מטרים- כליל, על כל תכולתו. במאהל אחסן יוסף כאבענה כלי מיטה, כמות גדולה של אוכל וכלים ורהיטים שונים, אשר נשרפו גם הם.
9. במעשיהם אלו קשרו הנאשמים קשר לביצוע פשע, איימו על אדם בפגיעה שלא כדין בגופו בחירותו ובנכסיו בכוונה להפחיד את האדם ולהקניטו, ושילחו אש במזיד בדבר לא להם, והכל – מתוך מניע של גזענות ועויינות כלפי ציבור בשל השתייכות למוצא לאומי אתני ודתי. כמו כן, עשו הנאשמים דבר בכוונה למנוע ולהכשיל הליך שיפוטי בדרך של העלמת ראיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות