הפלסטיני שהציל מהלינץ’: “אני לא חושש שיקראו לי משתף פעולה”

פאיז אבו חמדיה הוא הפלסטיני שהעניק מקלט בביתו לחמשת בחורי הישיבה מארה"ב שעשרות פורעים פלסטינים ביצעו בהם לינץ' לאחר שתעו בדרך למערת המכפלה: "עשיתי את הדבר הנכון"
חיים טוויל
כ' אלול התשע"ה / 03.09.2015 23:18

 פאיז אבו חמדיה, בן 51, תושב חברון, הוא הפלסטיני שהעניק מקלט לחמישה בחורי ישיבה מארצות הברית שהותקפו הערב (חמישי) על ידי עשרות פורעים ערבים  בשכונת ג’בל ג’והר, לאחר שתעו בדרכם למערת המכפלה.

“שמעתי צעקות בחוץ והמולה, יצאתי מהבית וראיתי את חמשת היהודים יוצאים בבהלה מהרכב שהותקף באבנים. צעקתי להם בעברית לרוץ לכיווני וסימנתי להם ביד לבוא”. סיפראבו חמדיה בשיחת טלפון עם אסף גיבור מאתר nrg. 

“הם היו לחוצים מאד, אחד מהם היה פצוע בפנים עם דם. הרגעתי אותם. אמרתי להם בעברית שיהיה בסדר, נתתי להם מים לשתות ועזרתי לבחור שנפצע.

“אמרתי להם שהם בטוחים בבית שלי. מיד לאחר מכן התקשרנו למשטרה, ושלחתי נערים שיקראו לצבא שיקחו אותם למחסום”. 

אבו חמדיה סיפר כי הוא הצליח לתקשר עם בחורי הישיבה. “אני סוחר אבנים שמוכר לישראל. אני עובד עם יהודים מבאר שבע וממקומות נוספים, אני יודע קצת עברית, והצלחתי לדבר איתם. הם הבינו שלא יקרה להם שום דבר רע אצלי. תוך כמה דקות הצבא הגיע ולקח אותם. וזה מה שחשוב”. 

האם הוא לא חשש מתגובת המתפרעים ומכך שיחשב “משתף פעולה”?

“מי יקרא לי משתף פעולה? עשיתי את הדבר הנכון. מדובר במקרה הומניטארי של אנשים שהגיעו לפה בטעות. מי שזרק עליהם אבנים ושרף להם את הרכב עשה מעשה רע. אנחנו צריכים לחיות ביחד, שלכל אחד יהיה עבודה וכולם יחיו כמו שצריך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות