הפרקליטות הקימה צוות מיוחד שיטפל בהסתה נגד חיילים חרדים

פרקליט המדינה, שי ניצן, הקים צוות מיוחד לטיפול בתופעת האלימות וההסתה נגד חיילים חרדים המשרתים בצה"ל: יכלול נציג מהפרקליטות, מהמשטרה ומצה"ל ומטרתו תהיה לתת מענה מהיר לתלונות • עד כה התלונות שהוגשו למשטרה עברו בשרשור הרגיל • סגן שר הביטחון: "זה למעשה התחלת התיקון של כישלון המדינה בטיפול בתלונות ההסתה"
חיים טוויל
י"ט אלול התשע"ה / 03.09.2015 09:12

נערכים למתקפה: פרקליט המדינה, שי ניצן, החליט על שילוב כוחות עם צה”ל ומשטרת ישראל כדי להעניק מענה מהיר לתלונות של חיילים חרדים המותקפים על רקע שרותם בצה”ל – והקים ועדה מיוחדת לטיפול בנושא. ההחלטה באה על רקע עליית המדרגה בשבועות האחרונים, בהסתה ובאלימות כלפי החיילים מהמגזר החרדי. כך חשף הבוקר העיתונאי אוריה אלקיים בגלי צה”ל.

בפרקליטות המדינה השתכנעו שמדובר בתופעה רחבה והחליטו על טיפול מיוחד, במסגרתו נקבעו נציג אחד מכל גוף: צה”ל, המשטרה, והפרקליטות – שתפקידם לרכז את הטיפול בתלונות החיילים המותקפים, גם מהמגזר הערבי.

עד כה, התלונות שהוגשו למשטרה עברו בשרשור הרגיל – ובשל כך, זכו ליחס זהה כמו אל כל תיק אחר.

כעת, תלונת החייל המותקף תגיע ישירות לטיפול הדרגים הגבוהים. כמו כן, גם אלימות כלפי חיילים החוששים להתלונן במשטרה תטופל באמצעות שלוש החוליות המקשרות משלושת הגופים.

ג’, חייל חרדי בצה”ל, מקווה שהמהלך החדש יסייע. לגל”צ אמר: “אני באמת רוצה לקוות שזה המהלך שיוביל בסופו של דבר להפחתה באלימות כלפי מתגייסים חרדים. יחד עם זאת, אני חייב להודות שעדיין יש לי קצת סקפטיות אחרי שלא באמת ראינו טיפול באותם גורמים שעד היום מרשים לעצמם להתקשר ולהטריד בשעות לא שעות”.

סגן שר הביטחון , הרב אלי בן דהן, שפגש את החיילים המותקפים, בירך על הצעדים שנועדו להגן על החיילים.

“משרד המשפטים נרתם גם הוא למאבק בהסתה נגד חיילי צה”ל והחליט על הקמת צוות מיוחד שיטפל בתלונות של חיילים חרדים, זה למעשה התחלת התיקון של כישלון המדינה בטיפול בתלונות ההסתה שהוגשו ואני שמח על כך”.

עוד הוסיף סגן השר: “אני פועל ככל יכולתי להגן על חיילי צה”ל, אני נחרד בכל פעם מחדש כאשר אני שומע עדויות על התקפות אלימות נגדם ועם ההטרדות היום-יומיות שהם עוברים. עם פתיחת שנת הלימודים, אני מזמין את החיילים ובני משפחותיהם להמשיך ולפנות אליי במידה וייתקלו בהסתה גם במוסדות חינוך כפי שקרה לא פעם בעבר”.

לאחרונה הופצו פרטיהם האישיים של מגייסי חרדים לצה”ל שקיבלו איומים וספגו אלימות. השבוע רגמו קנאים את רכבו של רב פיקוד מרכז, כאשר נסע ליד שכונת מאה שערים, וניפצו את חלון הרכב האחורי.

לנוכח המקרים החוזרים ונשנים, גם משטרת ישראל הקימה צוות מיוחד לטיפול בנושא.

פרקליטות המדינה אישרה את הפרטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות