הפרשן לשעבר נגד דרעי: “ביטול הכדורגל בשבת – כפיה והתגרות”

על רקע הודעת מנהלת הליגה כי תשבית את כל משחקי הכדורגל, תוקף חבר הכנסת בהלול, פרשן ספורט בעברו, את הכוונה שלא לאפשר את המשחקים בשבת: "זו מדינה עם אופי חילוני, ואסור להתגרות בחילוניים, כדורגל בשבת זה צו השעה"
אליעזר היון
י"ח אלול התשע"ה / 02.09.2015 17:10

המנהלת נגד אריה דרעי: הנהלת ליגת הכדורגל בישראל שלחה בימים האחרונים מכתב איום לשר אריה דרעי ומשרד הכלכלה בטענה כי ‘אם לא יאפשרו לשחק כדורגל בימי שבת, לא תהיה כאן ליגה ולא יהיו יותר משחקי כדורגל’, כך מדווח האתר וואן.

אם עד עד ל-7 בספטמבר לא תסדיר ממשלת ישראל את חוקיות העניין בהיתר הנדרש, הבהירו במנהלת, לא תיוותר להם כל ברירה והם ייאלצו לעצור את משחקי הכדורגל בישראל בכל הליגות והגילים.

חבר הכנסת זוהר בהלול [המחנה הציוני], שדרן ספורט בעברו, תקף בחריפות את הכוונה להשבית את המשחקים בשבת: “אני מכבד דתיים, אבל מניעת כדורגל בשבת זו הפרה בוטה של הסטטוס קוו שקיים כבר יותר ממאה שנים במדינה. אינני יודע מדוע מנסים להכפיף את הכדורגל לגחמות של דתיים.

“צריך לא לשכוח שבמדינה יש מוסלמים שעשויים לתבוע את יום קדושתם ביום שישי, ויש נוצרים שעשויים לתבוע את יום ראשון… יש כאן התגרות במוסמכות שאסור להפר אותם”, אמר בראיון לערוץ 7.

בהלול נשאל מדוע לא לאפשר לאוהדי הכדורגל הדתיים לצפות גם כן במשחקים, והשיב: “אם יעשו פילוח שוק ויתברר שהמסה הגדולה היא דתית, ניתן לעשות את המשחקים במוצאי שבת. תמיד יש פתרונות יצירתיים, אבל זו מדינה עם אופי חילוני, ואסור להתגרות בחילוניים, חבל להכניס את עצמנו לסחרור בין-דתי, כדורגל בשבת זה צו השעה”.

הפולמוס סביב משחקי הכדורגל בשבת בשל ההחלטה להעביר את המשחק המרכזי בליגה הלאומית ליום שבת, מספר שחקני כדורגל יצאו נגד כך ודרשו לא לשחק בשבתות בשל חילול השבת, וסוגיה זו הגיע אף לבית המשפט שהחליט שלא יהיו משחקים בליגה הלאומית בשבת

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות