נועם פדרמן נחקר במשטרה רק בגלל שציטט בפייסבוק את האברבנאל

שי וייספיש
|
י"ח אלול התשע"ה / 02.09.2015 14:34
היחידה לפשיעה לאומנית חקרה הבוקר את פעיל הימין נועם פדרמן בחשד להסתה לגזענות ואלימות • העילה: העלה בדף הפייסבוק שלו, לאחר שריפת הבית בכפר דומא, את דברי פרשן המקרא דון יצחק אברבנאל

היחידה לפשיעה לאומנית חקרה הבוקר (רביעי) את פעיל הימין נועם פדרמן, תושב חוות פדרמן בקריית ארבע,  בחשד להסתה לגזענות ואלימות, בכך שהעלה בדף הפייסבוק שלו, לאחר שריפת הבית בכפר דומא, בו נספא אב ובנו בן השנה וחצי, את דברי פרשן המקרא הידוע דון יצחק אברבנאל, שכתב בעניין מלחמת מדיין, שיש להרוג תינוקות בעריסותיהם כדי שלא יגדלו ויפגעו בעם ישראל.

פדרמן אמר לחוקריו בתגובה לחשד: “לכו לחקור את האברבנאל, בושה וחרפה שמשטרת ישראל הופכת למשטרת מחשבות”.

נגד פדרמן הוגש השבוע על ידי יחידת התביעות של מחוז ש”י כתב אישום , בטענה כי “הזיק לכלי רכב”.

כתב האישום הוגש בעקבות עימות שהתרחש בדצמבר 2014, בעת שפדרמן נסע ברכבו בחברון עם שניים מילדיו, והותקף באבנים.

התקרית התרחשה בכביש הגישה ליישוב היהודי בחברון. פדרמן ירד מהרכב ורדף אחרי מיידי האבנים לתוך סמטה, אליה נמלטו. בסמטה נזרקו על פדרמן ובנו אבנים ופדרמן זרק על התוקפים אבנים בחזרה. האירוע תועד בידי צלם של ארגון “בצלם”.

עוד נראה בתיעוד כי פדרמן ניגש לרכב מסחרי, נוטל ממנו מגשי ביצים ומשליך אותם. בעקבות כך, נמלט בעל הרכב מהמקום.

פדרמן סיפר כי כאשר נחקר במשטרה הוצג בפניו סרט תיעוד של הצבא, בו נראים מיידי האבנים זורקים אבנים על חיילי צה”ל לפני הגעתו למקום – ואלה, במקום לתפוס את הפורעים, ברחו מהמקום, מה שהוביל את הפורעים לתקוף את רכבו של פדרמן.

בתגובה להגשת כתב האישום אמר פדרמן: “חמור מאוד שהתביעה במדינת ישראל הפכה את המותקף לנאשם, כאשר במקום ללכוד את התוקפים שלי ושל בניי בחרו בדרך הרגילה והשמאלנית של הגשת כתב אישום מופרך נגד המתגוננים.

“כולם יודעים שנזרקו עלי ועל משפחתי אבנים וכל פעולותיי היו לשם הגנה עצמית.

“אני מתכוון להפוך את המשפט הזה למשפט פוליטי אשר בו תועמד לבחינה ההפקרות הביטחונית המתמשכת בכלל ביהודה ושומרון ובחברון בפרט”.