הטרגדיה ברכסים • האב כתב: “אין גבול להשפלות. אני רותח מזעם”

נחמן גור
|
י"ח אלול התשע"ה / 02.09.2015 12:21
תושב היישוב רכסים, בן 52 ואב לשמונה ילדים, מצא את מותו בנסיבות טראגיות בתחילת השבוע ומאז מעסיקה את היישוב החרדי שבצפון השאלה: מדוע? • לטענת בני משפחתו זה קרה בשל סירוב לקבל את בתו ל’בית יעקב’ • במכתב ששלח לחבר מועצה לפני מספר ימים הוא גולל מסכת ההתעללות • במשרד החינוך אומרים: “השיבוץ היה מוצדק”

מתחילת השבוע מעסיקה את היישוב החרדי רכסים שבצפון השאלה: מדוע מצא תושב הישוב, בן 52 ואב לשמונה ילדים, את מותו בנסיבות טראגיות?

נבהיר מיד בהתחלה: איש אינו יודע מה באמת גרם לאב לעשות את המעשה הנורא שעשה. אולם בני משפחתו מתמקדים בעילה אחת שהעיקה עליו בתקופה האחרונה: בתו הקטנה של המנוח הייתה אמורה לעלות בתחילת שנת הלימודים הנוכחית לכיתה א’. היא נרשמה לבית הספר היסודי לבנות ‘בית יעקב’ ברכסים, אך מנהלי המוסד הודיעו להוריה שהיא לא התקבלה.

בני המשפחה טוענים כי בהחלטה היו מניעים גזעניים, בשל היותם ספרדים, אך במועצה המקומית ובמשרד החינוך, כמו גם מכרים של המשפחה, דוחים את הטענות מכל וכל.

חובה להדגיש: לעומת ריכוזים חרדיים ברחבי הארץ, הישוב רכסים מנוטרל ממניעים שכאלה. “זהו המקום האחרון שיכולים לומר עליו שיש בו גזענות בקהילה החרדית”, אומר תושב מקומי.

היום חשף העיתונאי יקי אדמקר מוואלה! NEWS, כי ימים ספורים לפני שביצע את המעשה הנורא, כתב האב מכתב מלב שבור אל חבר מועצה מקומית ביישוב: “שבורים ומיואשים אך איתנים בעמדתנו, מבקשים את עזרתך וטיפולך מול אותם גורמים ששמו אותנו ללעג וקלס ומסרבים בכל תוקף לקבל את הילדה ללא כל סיבה מוצדקת. אין גבול להשפלות, לביזיון והזלזול. אני רותח מזעם, מושפל ומבוזה”.

במכתב בן שני עמודים מגולל האב את שעבר עליו ועל משפחתו בעקבות הדרישה לשיבוץ הילדה בבית ספר ‘אור חדש’.

“כבר התחלנו להרגיש את המגמה שכולם נגדנו ונגד הילדה. היא עצמה יודעת ומבינה את כל מה שאנו עוברים, תהליך משפיל ומבזה, ושואלת כל הזמן היכן היא תלמד ולמה לא מקבלים אותה.

“לא כך צריכה ילדה שעולה לכיתה א’ ומתחילה את צעדיה הראשונים בבית הספר להרגיש ולחוות”, כתב האב.

במכתב הוא מתייחס לטענה כאילו הוא ומשפחתו אינם תואמים את תקנון ‘בית יעקב’, והגדיר זאת “עלילת דם מרושעת וחסרת בסיס”.

במשרד החינוך טענו אתמול לוואלה, כי “השיבוץ בבי הספר מוצדק”.

מהמשרד השיבו לאב ביום חמישי שעבר ובו כתבו כי הם לא רואים סיבה מוצדקת להתערב בשיבוץ העירוני. מחלקת החינוך בעירייה שיבצה את הילדה לבית הספר ‘אור חדש’.

גורמים עירוניים ציינו כי השיבוץ בוצע משום שהילדה מתאימה לשם יותר, בשל צרכיה המיוחדים .

האב פנה למשרד החינוך וערער על החלטת הוועדה, אך המשרד בחן את הטענות ומצא שהשיבוץ מוצדק, בין היתר בעקבות העובדה שהילדה התחנכה בגן של חינוך מיוחד והייתה זקוקה לכיתה קטנה, כפי שיש בבית הספר ‘אור חדש’, ובניגוד למצב בבית הספר ‘בית יעקב’.

מכתב, רכסים

מכתב, רכסים