שתהיה לכם שנה מתוקה: כמה דבש צורך ישראלי ממוצע בחודש תשרי?

לקראת חודש תשרי ישווקו בארץ כ-1,600 טונות דבש • היקף ייצור הדבש המקומי יגיע השנה לכ-3,000 טונות • כמה דבש צורך הישראלי במהלך השנה? וממה כדאי להיזהר?
שייע קליין
י"ח אלול התשע"ה / 02.09.2015 10:31

מנתונים שמפרסמת מועצת הדבש לקראת ראש השנה עולה, כי ייצור הדבש המקומי יגיע השנה להיקף של כ-3,000 טונות דבש איכותי ישראלי, המיוצר מכ-100 אלף כוורות הפזורות ברחבי הארץ.

בשנה שעברה עמד ייצור הדבש השנתי על כ-2,900 טונות דבש.

על פי נתוני המועצה, בחגי תשרי בלבד ישווקו בארץ כ-1,600 טונות דבש, המהווים 40% מהביקוש הישראלי, בשווי כולל של כ-50 מיליון שקלים במונחי מחיר לצרכן. הישראלי צורך בחודש תשרי כ-200 גרם דבש בממוצע.

מנכ”ל מועצת דבש, הרצל אבידור, אומר כי צריכת הדבש בקרב הציבור הישראלי מסתכמת בכ-4,000 טונות דבש בשנה, כחצי ק”ג דבש לנפש, הן מייצור מקומי והן מייבוא.

במועצה מדגישים כי מלבד הדבש המיובא על פי הסכמי הסחר עם האיחוד האירופי, ארה”ב ודרום אמריקה, העומד בהתאם לדרישות התקניות שנקבעו בסטנדרטים בינלאומיים, מתקיים ייבוא לא חוקי של דבש באיכות ירודה מארצות המזרח ובעיקר מסין וכן קיים גם זיוף של דבש מקומי, בעיקר לפני ראש השנה. לכן על הצרכנים להיות ערניים בקניית דבש.

מומלץ לשים לב כי מחיר הדבש אינו נמוך מדי – עובדה המעידה על איכות ירודה של דבש ולעיתים אף על מוצר מזויף, המיוצר בעיקר מתערובת של סוכר המחומם עם צבעי מאכל וטעם ואינו מומלץ לצריכה.

כדי לעשות בחירה נכונה, ריכשו דבש שעל אריזתו מוטבעים סימן תו האיכות “דבש איכות תוצרת ישראל” או חותמת יצרן.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות