עיריית בני ברק למנהלת שמינה הרב מאיר: “המינוי שלך אינו חוקי”

אריה ריבקינד
|
י"ז אלול התשע"ה / 01.09.2015 11:51
מנהל אגף החינוך בעיריית בני ברק שיגר מכתב ל”מורה חנה אריאל” בו הודיעה לה כי המינוי שלה כסגנית מנהלת סמינר הרב מאיר אינו חוקי ו”הדבר מהווה עבירה על החוק” • “העירייה מינתה את הרבנית רחל בורנשטיין כמנהלת הסמינר”

הקרב על סמינר הרב מאיר בבני ברק: אמש (שני) אושר באופן חוקי ורשמי על ידי עיריית בני ברק המינוי של הרבנית רחל בורנשטיין-גפן, מנהלת הסמינר שמונתה על ידי הגראי”ל שטיינמן והגר”ח קנייבסקי.

במקביל שיגר הבוקר מנהל אגף החינוך בעיריית בני ברק מכתב רשמי אל “המורה חנה אריאל”, מי שמונתה אתמול על ידי הרב שמואל מאיר כמנהלת הסמינר בפועל, בו הוא מודיע לה כי המינוי שלה בוצע “שלא כחוק”.

במכתב שנשלח לאריאל נכתב: “הנני בזה להודיעך כי עירית בני ברק היא הבעלות על סמינר הרב מאיר.

העירייה מינתה את הרבנית רחל בורנשטיין כמנהלת הסמינר וכתב מינוי רשמי נשלח גם לפיקוח במשרד החינוך. לאור האמור, המינוי שלך כסגנית מנהלת בסמינר אינו חוקי ואין לו כל תוקף שהוא. כמו כן הדבר מהווה עבירה על החוק על כל המשתמע מכך”. 

אתמול הכריז הרב שמואל מאיר –  שבחודש חשוון עבר אירוע מוחי, ומאז מצבו התייצב – על מינויה של הרבנית חנה אריאל, בתו של המגיד הגה”צ רבי שלום מרדכי הכהן שבדרון זצ”ל, כמנהלת הסמינר, בניגוד לעמדתם והוראתם של גדולי ישראל. זאת, לאחר שהביע התנגדות למינוי של הרבנית בורשטיין-גפן.

הרב מאיר הגיע אל הסמינר, כשאליו מתלווה הרבנית אריאל, כינס את כל המורות והציג בפניהן את המנהלת החדשה מטעמו, שתמלא את מקומו, כדבריו, עד לשובו לתפקוד באופן מלא.

במקביל שיגר אתמול הרב מאיר מכתב אל ראש העיר חנוך זייברט ולכל הגורמים הרלוונטיים, בו הוא מודיע על המינוי החדש של המנהלת, וזאת בכדי להעניק למינוי תוקף חוקי.

יצויין, כי אמש הגיע אל ביתה של הרבנית אריאל קבוצה של כ-20 רבנים ואברכים, כדי להציג בפניה את עמדת גדולי ישראל.

סימנר מאיר