2,194,931 תלמידים התחילו ללמוד היום בביה”ס והגנים: באלעד שבתו

ילדי ישראל החלו הבוקר את שנת הלימודים תשע"ו, מתוכם 157,477 תלמידי כיתות א', אשר יחלו את דרכם לראשונה במערכת החינוך • 68,271 כיתות יהיו השנה במערכת החינוך ובהן ילמדו 166,208 עובדי הוראה • שנת הלימודים תשע"ו תיפתח הבוקר כסדרה ברוב מוסדות הלימוד: באלעד משבתים ההורים את בתי ספר 'תורת חסד' ו'שירת שרה'
נחמן גור
י"ז אלול התשע"ה / 01.09.2015 09:08

ילדי ישראל החלו הבוקר (שלישי) את שנת הלימודים תשע”ו, מתוכם 157,477 תלמידי כיתות א’, אשר יחלו את דרכם לראשונה במערכת החינוך ו-118,721 תלמידי י”ב שיחתמו השנה 12 שנות לימוד במערכת החינוך.

בסך הכול יצעדו היום 2,194,931 תלמידים וילדים לבתי הספר ולגנים ברחבי הארץ.

68,271 כיתות יהיו השנה במערכת החינוך ובהן ילמדו 166,208 עובדי הוראה – עלייה של מורה אחד בלבד מאשתקד.

היום יחלו את השנה גם כ-680 אלף ילדי גן שיחזרו מהחופש הגדול.

שר החינוך נפתלי בנט עצמו ליווה בשעות הבוקר את בתו, שעולה לכיתה א’ בבית ספר ברעננה, ולאחר מכן יסייר יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בבתי ספר בעיר אשקלון. לאחר מכן, יבקר שר החינוך בבית הספר שבתוך בית החולים לילדים שניידר בפתח תקווה.

מנכ”לית משרד החינוך מיכל כהן הדגישה בחדר המצב של משרד החינוך: “שנת הלימודים תפתח הבוקר כסדרה, לא נתגלו קשיים במענים למוסדות החינוך וכל האתגרים שהוצבו בפתחה של מערכת החינוך בשלושת החודשים האחרונים נפתרו בשיתוף פעולה בין כל הגופים, רשויות, הורים וארגוני המורים.

“אנחנו מודים לכל העוסקים במלאכה, פתיחת שנה חלקה מאפשרת לכל התלמידים והמורים להתחיל הבוקר את החינוך עם חיוך על הפנים”.

למרות שמחדר המצב של משרד החינוך נמסר כי שנת הלימודים תשע”ו תיפתח כסדרה, במספר מוסדות לימוד ברחבי הארץ בכל זאת לא יתקיימו לימודים: בבתי הספר תורת חסד ושירת שרה באלעד, בכוכב יאיר, בצור יגאל, בבתי הספר הנוצריים ובכל בתי הספר בתל מונד, למעט בית הספר הממ”ד, ישבתו הבוקר.

בנוסף יתקיימו השבתות נקודתיות בבית הספר דביר בחולון, בגן ילדים בכפר יונה, ובשלושה בתי ספר מהמגזר הבדואי בדרום.

אלעד, שביתה

“מדובר בסכנת נפשות”

הורי תלמידי בתי הספר ‘תורת חסד’ ושירת שרה’ באלעד התייצבו עם ילדיהם בשערי בית הספר החסום, שם קיימו את תפילת שחרית.

נציגות ההורים פרסמה הלילה את ההודעה הבא: “כולנו יודעים שמכרו את בטחון בנינו החל מא’ אלול בעבור אגו ומשחק פוליטי!

“עכשיו זה עלה מדרגה ורוצים להכניס גם את בנותינו לקומה העליונה הנמצאת במצב בטיחותי גרוע יותר מקומת הבנים. בנוסף, ניסינו לגבות את ההנהלה במאבקיה אך לצערינו ברגע האמת הנהלת המוסד בגדה באמון ההורים.

בטחון ילדינו אינו הפקר! ולכן, מחר, 1.9 נקיים שביתה ונתכנס כולנו, הורים, בנים ובנות, לתפילת שחרית בשעה 8:00 מול בית הספר החדש ברחוב יהודה הנשיא ליד הפארק.

מיד לאחר תפילת שחרית נתפזר בשקט ובכאב איש לביתו. הורה יקר! נוכחות חובה. תודה על שיתוף הפעולה.

בית הספר ינעל לאחר התפילה. אנא אל תשלחו את ילדיכם לבד. מדובר בסכנת נפשות. כמו כן אנא אל תתייחסו לספינים והודעות מטעם שירוצו בשעות הקרובות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות