נלכד בשר טרף שהוצג ככשר באטליז ‘דהן’ בשוק רמלה

בפשיטה שנערכה באטליז דהן בשוק רמלה נמצא כי במקום נמכרים ומיוצרים מוצרי בשר שונים המוצגים ככשרים באמצעים שונים, לרבות שימוש במדבקות הנושאות מצג כשרותי - וזאת למרות שבמקום אין תעודת כשרות
שי וייספיש
י"ז אלול התשע"ה / 01.09.2015 09:58
בפשיטה שנערכה באטליז דהן בשוק רמלה על ידי נציגי משרד הבריאות, יחידת הפיצו”ח של משרד החקלאות, הפיקוח העירוני והיחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל, נמצא כי במקום נמכרים ומיוצרים מוצרי בשר שונים המוצגים ככשרים באמצעים שונים, לרבות שימוש במדבקות הנושאות מצג כשרותי – וזאת למרות שבמקום אין תעודת כשרות ואין השגחה כלל מטעם הרבנות המקומית.
במקום נמצאו בשרים שאינם מוכשרים ואינם מנוקרים וכן חלקים אחוריים. כמו כן קיים חשד חמור לרכישת חלקי בשר מבית מטבחיים טרף.
יצוין, כי על פי ההלכה יש חובה ‘לנקר’ חלקים מסוימים בבשר הבהמה על ידי הוצאת חלקים האסורים באכילה, ולהכשיר את כל מוצרי הבשר והעוף לפני אכילתם. שימוש בבשר לא מנוקר ולא מוכשר הינו חמור ביותר ומטריף את הכלים.
מלאכת הניקור וההכשרה היא מלאכה מורכבת ועל כן חל איסור לעשות בהם שימוש באטליזים המושגחים ועל אחת כמה וכמה שהמכשלה קיימת באטליזים ללא כשרות.
״מקרה זה מצטרף למקרים נוספים של שחיטות שנעשות ללא פיקוח תברואתי, וטרינארי וכשרותי והדבר מסוכן וכמובן – הבשר טרף. שומר נפשו יירחק״, אמר רפי יוחאי, מנהל היחידה לאכיפה בכשרות ברבנות הראשית לישראל.
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות