סקר ערוץ הכנסת: 54% תומכים במינויו של הירש למפכ”ל

תוצאות נוספות: 57% מכלל המשתתפים תומכים במינויו של יעקב ליצמן לשר הבריאות • 47% אמרו כי פרסום הקלטות של ברק פגעו 'בבטחון המדינה' • 74% קבעו כי הם אינם רוצים לראות אותו חוזר לפוליטיקה
אליעזר היון
י"ב אלול התשע"ה / 27.08.2015 18:13

מינויו של המפכ”ל החדש, גל הירש, זוכה לאהדת רוב הציבור: מסקר שבוצע על ידי מכון הסקרים ‘פאנל פוליטיקס’ עבור ערוץ הכנסת עולה כי חרף הביקורת הרבה בשורות המשטרה, הציבור מסתבר, לא ממש מתנגד למהלך.

בתשובה לשאלה האם בחירת הירש לתפקיד מפכ”ל היא בחירה טובה, השיבו 36% שמדובר ב”בחירה טובה”, לעומת 21% שטענו שמדובר ב”בחירה לא טובה” ו-43% שהשיבו “לא יודע”.

על השאלה האם מדובר ב’החלטה נכונה’ ענו בחיוב 54 אחוזים בעוד 22 אחוזים בלבד ענו שההחלטה ‘אינה נכונה’.

גם מינויו של יעקב ליצמן לשר הבריאות נבחן בסקר. על פי התוצאות, 57% מהמשתתפים הביעו שביעות רצון מהחלטת בג”ץ בעניין. 24% מהנשאלים אמרו, לעומת זאת, כי הם אינם מסכימים עם החלטת בג”ץ.

שאלה נוספת שנבדקה היא היחס להקלטות מבית מדרשו של אהוד ברק.

בעוד שרק 10% מהנשאלים השיבו כי ההקלטות שינו לרעה את דעתם על נתניהו – טענו 39% מהנשאלים כי ההקלטות שינו לרעה את דעתם על ברק. 47 אחוזים הוסיפו כי פרסום הקלטות פגע בבטחון ישראל.

הנשאלים גם השיבו ברובם – 62 אחוזים – כי לדעתם ברק מעוניין לחזור לפוליטיקה, אלא ש-74 אחוזים מתוכם השיבו כי הם לא מעוניינים לראות אותו שוב בשדה הפוליטי.

במסגרת הסקר הנשאלים התבקשו גם להתייחס לתפקודו של שר האוצר משה כחלון – שזכה לתמיכה מועטה בלבד: 27% בלבד אמרו שהם מרוצים מתפקודו של כחלון, לעומת 53% שהשיבו “לא מרוצים” מתפקודו.

לבסוף בחן הסקר את מידת שביעות הרצון מהשרים בנט וכחלון. לעומת בנט ש-48 אחוזים מכלל הנשאלים השיבו כי ציונו ‘טוב’, זכה שר האוצר לתשובה זהה – רק מ-27 אחוזים בלבד מהמשתתפים בסקר מרוצים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות