טרור בירושלים: בקבוק תבערה הושלך על ג’יפ מג”ב: לוחם נפגע באורח קל

שי וייספיש
|
י"ב אלול התשע"ה / 26.08.2015 23:44
ג’יפ מג”ב עלה באש לאחר שנפגע מבקבוק תבערה שהשליכו פורעים בשכונת א-טור: הלוחמים הצליחו לחלץ את עצמם מהרכב, אך אחד מהם נפגע קל משאיפת עשן • המתפרעים המשיכו ליידות אבנים גם לאחר הגעת ארבעה צוותי כיבוי

 ג’יפ של משמר הגבול עלה הערב (רביעי) באש בשכונת א-טור שבירושלים, לאחר שפורעים פלסטינים יידו בקבוקי תבערה ב לעבר כוחות משטרה ופגעו בכלי הרכב.

לוחמי מג”ב שהיו בכלי הרכב הצליחו לחלץ עצמם בטרם התלקח. בתקרית, שאירעה בשעה 21:50, נפגע שוטר בן 23 באורח קל משאיפת עשן והוא פונה לבית החולים שערי צדק.

כתוצאה מההתלקחות האש נשרפה מכונית נוספת שהייתה באזור ונזק נגרם לעמוד חשמל.

לפי המשטרה, המתפרעים המשיכו ליידות אבנים גם לאחר הגעתם של ארבעה צוותי כיבוי למקום, ורגמו את הרכב באבנים. אך בליווי כוחות הביטחון הצליחו הצוותים להגיע למקום.

הכוחות מנעו את התפשטות השריפה לבתים סמוכים. בשלב מסוים אף היה צורך לפנות את תושבי האזור מהבתים, עקב עשן כבד שהיתמר מהשריפה וחדר לבתים, מחשש לשלומם.

 

רשף שלום זערור,  מפקד המשמרת אשר פיקד על האירוע: “דווח לנו על שריפה של רכב משטרתי ורכבים נוספים בסמוך לבתים. הגענו למקום תוך זמן קצר, ולמרות שנתקלנו במתפרעים שיידו עלינו אבנים, לוחמי האש באומץ רב נכנסו תחת מטר אבנים וכיבו את האש, ועל ידי כך מנעו פגיעה באזרחים רבים.

“כמו כן במהלך פעולות הכיבוי, התפוצצה בתוך הרכב תחמושת ואמצעים לפיזור הפגנות. למרות כל זאת המשיכו הלוחמים בפעולות הכיבוי, ובכך מנעו פגיעה קשה באוכלוסיה במקום”.

קודם לכן אירע פיגוע דקירה ליד שער שכם, כאשר שוטר משמר הגבול בן 19, נדקר במהלך סיור ונפצע באורח קל.

מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי מדובר בתושב חברון בן 56, ללא אישורי כניסה לישראל, שהיה עצור בעבר בגין רצח מנחם שטרן הי”ד, חתן פרס ישראל להיסטוריה של העם היהודי, בירושלים בשנת 1989.

הוא שוחרר בשנת 2013 במסגרת הפעימה השלישית של שחרור אסירים במסגרת המשא ומתן המדיני.

המחבל  יצא היום מביתו במטרה לבצע פיגוע כנגד שוטרים, רכש גרזן וסכין והגיע לעיר העתיקה.

סמוך לשעה 19:00 זיהה שני לוחמי מג״ב שצעדו ברחוב הגיא לכיוון שער שכם. כאשר הלוחמים עלו במדרגות לכיוון שער שכם, הגיח המחבל מאחוריהם כשגרזן בידו, הניף את הגרזן לעבר אחד הלוחמים, החטיא את ראשו של הלוחם – והגרזן עפה מידו.

הלוחמים הבינו מיד מה מתרחש, ניסו להשתלט על המחבל והתעמתו עימו.

המחבל הצליח לקום ולהימלט לתוך חנות סמוכה. הלוחמים נכנסו פנימה ובמהלך מעצרו, שלף המחבל סכין, דקר את אחד הלוחמים ופצע אותו קל. על אף הדקירה השתלטו הלוחמים על המחבל ועצרו אותו.

החייל שנדקר שוחרר לביתו, לאחר טיפול בבית החולים הדסה.