שוטר נדקר בפיגוע בשער שכם: הגרזן החטיא את ראש הלוחם

שי וייספיש
|
י"א אלול התשע"ה / 26.08.2015 20:04
המחבל, תושב חברון בן 56 שהיה מצויד בגרזן וסכין, ניגש אל לוחמי משמר הגבול, צעק לעברם וניסה לתקוף אותם • הלוחמים השתלטו על החשוד, שהספיק לדקור את אחד הלוחמים ברגלו בטרם נעצר

מחבל ערבי תקף הערב (רביעי) שוטר מג”ב סמוך לשער שכם בירושלים.

מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי מדובר בתושב חברון בן 56, ללא אישורי כניסה לישראל, שהיה עצור בעבר בגין רצח יהודי בירושלים ושוחרר בשנת 2013, במסגרת הפעימה השלישית בשחרור אסירים.

החשוד יצא היום מביתו במטרה לבצע פיגוע כנגד שוטרים, רכש גרזן וסכין והגיע לעיר העתיקה.

סמוך לשעה 19:00 זיהה שני לוחמי מג״ב שצעדו ברחוב הגיא לכיוון שער שכם. כאשר הלוחמים עלו במדרגות לכיוון שער שכם, הגיח המחבל מאחוריהם כשגרזן בידו, הניף את הגרזן לעבר אחד הלוחמים, החטיא את ראשו של הלוחם – והגרזן עפה מידו.

הלוחמים הבינו מיד מה מתרחש, ניסו להשתלט על המחבל והתעמתו עימו.

המחבל הצליח לקום ולהימלט לתוך חנות סמוכה. הלוחמים נכנסו פנימה ובמהלך מעצרו, שלף המחבל סכין, דקר את אחד הלוחמים ופצע אותו קל. על אף הדקירה השתלטו הלוחמים על המחבל ועצרו אותו.

מהמשטרה נמסר: “פעילותם המהירה של הלוחמים, שבוצעה בנחישות, תוך הפגנת אומץ לב, ודבקות במשימה תוך סיכון חייהם הביאה למעצרו של המחבל ומניעת פגיעה באנשי כוחות ביטחון וחפים מפשע נוספים”.

ביום ראשון הוגש כתב אישום נגד יאסר טרוה בן 20 מחברון בגין ניסיון לרצח לאחר שלפני חודשיים הגיע סמוך לשער שכם ודקר לוחם מג”ב באמצעות סכין. השוטר נפצע אנוש, אף התאושש באורח נס.