שוטר נדקר בפיגוע בשער שכם: הגרזן החטיא את ראש הלוחם

המחבל, תושב חברון בן 56 שהיה מצויד בגרזן וסכין, ניגש אל לוחמי משמר הגבול, צעק לעברם וניסה לתקוף אותם • הלוחמים השתלטו על החשוד, שהספיק לדקור את אחד הלוחמים ברגלו בטרם נעצר
שי וייספיש
י"א אלול התשע"ה / 26.08.2015 20:04

מחבל ערבי תקף הערב (רביעי) שוטר מג”ב סמוך לשער שכם בירושלים.

מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי מדובר בתושב חברון בן 56, ללא אישורי כניסה לישראל, שהיה עצור בעבר בגין רצח יהודי בירושלים ושוחרר בשנת 2013, במסגרת הפעימה השלישית בשחרור אסירים.

החשוד יצא היום מביתו במטרה לבצע פיגוע כנגד שוטרים, רכש גרזן וסכין והגיע לעיר העתיקה.

סמוך לשעה 19:00 זיהה שני לוחמי מג״ב שצעדו ברחוב הגיא לכיוון שער שכם. כאשר הלוחמים עלו במדרגות לכיוון שער שכם, הגיח המחבל מאחוריהם כשגרזן בידו, הניף את הגרזן לעבר אחד הלוחמים, החטיא את ראשו של הלוחם – והגרזן עפה מידו.

הלוחמים הבינו מיד מה מתרחש, ניסו להשתלט על המחבל והתעמתו עימו.

המחבל הצליח לקום ולהימלט לתוך חנות סמוכה. הלוחמים נכנסו פנימה ובמהלך מעצרו, שלף המחבל סכין, דקר את אחד הלוחמים ופצע אותו קל. על אף הדקירה השתלטו הלוחמים על המחבל ועצרו אותו.

מהמשטרה נמסר: “פעילותם המהירה של הלוחמים, שבוצעה בנחישות, תוך הפגנת אומץ לב, ודבקות במשימה תוך סיכון חייהם הביאה למעצרו של המחבל ומניעת פגיעה באנשי כוחות ביטחון וחפים מפשע נוספים”.

ביום ראשון הוגש כתב אישום נגד יאסר טרוה בן 20 מחברון בגין ניסיון לרצח לאחר שלפני חודשיים הגיע סמוך לשער שכם ודקר לוחם מג”ב באמצעות סכין. השוטר נפצע אנוש, אף התאושש באורח נס.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    26/08/2015 21:48
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. קול מבשר מבשר ואומר… “קול דודי הנה זה בא”
    הרב ברלנד שליט”א קורא ליהודי ארה”ב: “תעלו לישראל”
    המשיח מגיע: הגר”א ברלנד שליט”א קורא ליהודים ארה”ב וחו”ל לעלות לארץ ישראל לפני חג הסוכות הבעל”ט – כדי לקבל פני מלך המשיח.
    כך אמר הרב אליעזר ברלנד שליט”א כשמסר שיעור דרך הטלפון ואמר בדבריו: “במוצאי יום טוב ראשון של סוכות תשע”ו כולם חייבים להיות בארץ ישראל כדי לקבל פני מלך המשיח בירושלים עיה”ק, גברים נשים וטף וגם תינוקות שלא יודעים איך לזחול. לכן מיד אחרי יום כיפור יש לכולם לעלות לארץ ישראל! וגם לתושבי ארץ ישראל יש לכולם להעלות לירושלים במוצאי יום טוב ראשון של סוכות כדי לשמוע את המלך קורא בתורה כמו שאומר הרמב”ם בהלכות חגיגה.”
    בראש חודש אלול אמר הרב אליעזר ברלנד בשיעורו: “עכשיו יש לנו 40 יום ליום הכיפורים ו-45 יום עד שנשמת משיח יתגלה ממש”. “הרב מבקש לא לבוא אליו! לא לבוא! תתנהגו בפשטות! תעשו את הקיבוץ רק אצל רבנו! אז אתם תראו את משיח בן דוד!
    בשיעור בערב ר”ח אלול הוסיף ואמר תאריכים מדויקים לתהליך של התגלות מלך משיח, שלפי דבריו יתחיל ביום כיפור הזה תשע”ו, וימשיך עוד כ-6 שנים עד סוף שנת תשפ”א. “אנחנו עכשיו מכינים את יום הכיפורים של תשע”ו, אנחנו מכינים את יום הכיפורים יום תשועה לישראל תשפ”א שאז ראש השנה יצא בשבת, ופסח במוצאי שבת, ויהיה פורים משולש, שאז תהיה הגאולה שלמה, אז יהיה יום תשועה, תשפ”א, אז יהיה התשועה האמיתית לעם ישראל, שעל זה ניבא הנביא דניאל, אלפים ושלשׁמאות עד ערב בקר, 2300 שנה, שזה יסתיים בשנת תשפ”א, שנת תשועה לישראל.

    “ועכשיו מכינים אותה בשש שנים האלה, ואת השש שנים האלה מתשע”ה עד תשפ”א זה שנות הגאולה, זה השנים האלה שכל עם ישראל חוזרים בתשובה, אפילו כל הפושעים הכי גדולים יכולים לחזור בתשובה, כי אז אין חופשים בעם ישראל, אין פושעים בעם ישראל, אין רשעים בעם ישראל, זה הכול שלבים בגאולה, הכול זה שלבים בהתפתחות הנשמה, שנקבל את חלקי הנשמה, כי הפושע הכי גדול בסוף יכול להיות הצדיק הכי גדול, אחרי שיעשה תשובה.

    יצוין שבכל השנים שהרב ברלנד דיבר נגד מחשבי קיצים, ונגד אלה שמנסים כל הזמן לקבוע זמנו של ביאת המשיח, אך אמר כמו שהמלבי”ם כותב, כשנהיה קרובים לגאולה יהיה מותר לדבר על תאריכים. כמו שגם מרן שר התורה הגר”ח קנייבסקי שליט”א אמר לאחרונה “עד החגים של תשע”ו יבוא משיח” אמן.