הימין הקיצוני בצרפת זכה להישג הגדול בתולדותיו: כבש ארבע ערים

ממדגמי הבחירות המקומיות עולה כי החזית הלאומית בראשות מארין לה פן תנהל ארבע ערים לפחות • את ההישג העצום ניתן לזקוף לא מעט גם לשיעור ההצבעה הנמוך: רק 63% טרחו לבוא לקלפיות
יוני גרין
כ"ט אדר ב' התשע"ד / 31.03.2014 00:26

הבחירות המקומיות בצרפת שהתקיימו בצרפת ביום ראשון הובילו את מפלגת ‘החזית הלאומית’ של הימין הקיצוני להישג הגדול ביותר בתולדותיה.

המועמדים שהציבה יו”ר המפלגה מארין לה פן צפויים לעמוד לפחות בראש ארבע ערים ובעוד כמה מועצות קטנות. בשבוע שעבר נערך הסיבוב הראשון – אז כבר זכה מועמד המפלגה סטיב בריוואה  בבחירות לראשות העיר הנין-בומון הממוקמת בצפון מזרח צרפת.

כעת מסתמן שאנשי המפלגה, שחרתה על דגלה את המאבק במהגרים ואת השנאה לגוש האירו, ינהיגו עוד שלוש ערים לפחות: בזייה, פרג’וז והיינגן.

הנין בומון הייתה מעוז סוציאליסטי ותיק שהפך את עורו, זאת לאחר שב-15 השנים האחרונות נסגרו בה מפעלים רבים. שיעור האבטלה זינק ל-18% והתושבים שיוועו לסיוע ממשלתי, שבקושי הגיע. על רקע זה בחרו התושבים במועמד מהימין הקיצוני. לדעת פרשנים, הניצחון בעיר בסיבוב הראשון סייע לסחוף עוד כמה ערים וכפרים בסיבוב השני.

את ההישג העצום של ‘החזית הלאומית” ניתן לזקוף לא מעט גם לשיעור ההצבעה הנמוך: 63% טרחו לבוא לקלפיות. מדובר בשפל של כל הזמנים בבחירות מקומיות. המפלגה הסוציאליסטית של הנשיא הולנד נתפסת כמסואבת; מפלגת הימין-מרכז (UMP) עסוקה בקרבות הנהגה, ומתמודדת עם שערוריות פליליות של היו”ר לשעבר, ניקולא סרקוזי.

בשנים האחרונות דאגה מארין לה פן להיפטר מהסממנים האנטישמיים של המפלגה, אותה ירשה מאביה , ז’אן מארי לה פן, ומיקדה את מצע הבחירות שלה באיבה לאירופה, בשנאה למוסלמים וברצון להתנער מ”פוליטיקאים מהדור הישן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות