מתוכנן: תקני הקצונה ברבנות הצבאית יקוצצו

חיים טוויל
|
י' אלול התשע"ה / 25.08.2015 09:04
חיל החינוך והרבנות הצבאית צפויים לספוג קיצוץ בגובה 25%, לאחר שמספר הקצינים ברבנות גדל שלא בהתאמה • בצה”ל סבורים כי ניתן להשיג עם פחות קצינים את אותם ביצועים • סגן שר הביטחון: לא התקבלה החלטה על קיצוץ ברבנות הצבאית

בצה”ל ממשיכים לקדם את תכנית ההתייעלות של הרמטכ”ל רא”ל איזנקוט, כאשר עד חודש נובמבר צפויה להסתיים עבודת מטה בצה”ל בשם ‘עץ השדה’, שכוללת החלטות על קיצוצים נרחבים מאוד באנשי הקבע. כך דווח הבוקר בגלי צה”ל.

מדובר בקיצוצים שיתבצעו במטות צה”ל ולא בדירוג הלחימה, כאשר ברבנות הצבאית צפוי קיצוץ של 25% בתקני הקצונה, דבר שישפיע על פעילות הרבנות בצבא. ההבנה בצה”ל היום היא כי מספר הקצינים ברבנות גדל שלא בהתאמה, ובצה”ל סבורים כי ניתן להשיג עם פחות קצינים את אותם ביצועים.

גם תקציבו של חיל החינוך והנוער צפוי להצטמק בסדר גודל של 25% במספר אנשי הקבע, אך יהיו לכך השלכות גם על תחומי עיסוק שצפויים להיסגר, דוגמת הגדנ”ע.

ההבנה היום היא כי בחלק מהמקומות צה”ל תפח יותר מדי, במיוחד לאחר מלחמת לבנון השנייה, וכי יש כפילויות בתפקידים. על פי תכנית ‘עץ השדה’, אם בקרב המערך הלוחם בשטח יש קצין אחד בדרגת סגן אלוף על חמישה רבי סרנים, אין סיבה שבמטה על כל שלושה רבי סרנים יהיה סגן אלוף אחד. הבנה זו משליכה כמובן גם על הדרגות הבכירות יותר.

בצה”ל מקווים כי יוכלו להוציא לפועל את התכנית הרב שנתית ‘גדעון’ בהסכמת ראש הממשלה ושר האוצר, למרות וועדת לוקר. על פי הדיווח בגלי צה”ל מסתמן, כי תכנית צה”ל תתקבל תוך שילוב עקרונות ופשרות במשא ומתן מול ועדת לוקר.

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, הגיב על הדיווחים לקיצוץ הצפוי ברבנות הצבאית.

“נפגשתי הבוקר עם שר הביטחון בנושא, מדובר על אפשרויות ראשוניות שהעלה הצבא לקיצוץ, ביניהם גם קיצוץ בחיל חינוך ובגלי צה”ל”, הבהיר סגן השר.

לדבריו, “החלטות סופיות טרם התקבלו ובשיחתי עם השר הסכמנו כי הרבנות הצבאית היא גוף חשוב ומהותי בצה”ל. בתור רב-סרן במילואים ורב, עמדתי בנושא ידועה. הרבנות הצבאית הראשית ממלאת תפקיד חשוב בצה”ל והיא מוערכת על ידי צמרת הצבא. במיוחד בתקופה שבה גיוס חיילים חרדים הוא משימה מרכזית, הכשרות בצבא הינה תנאי יסודי וראשוני לקליטתם”.