אהוד ברק: “ביבי ילדותי, בלי שליטה עצמית. התנגד לשחרור גלעד שליט”

שר הביטחון לשעבר לא מפסיק להפתיע: בהקלטות נוספות נשמע ברק מגלה כי הוא "ישב על" נתניהו להוציא לפועל את עיסקת שליט • תוקף את התנהלות נתניהו בטקס קבלת הפנים לשליט: "יש בו משהו קטנוני בצורה מביכה"
אליעזר היון
ט' אלול התשע"ה / 24.08.2015 20:12

סדרת ההקלטות המביכות מבית מדרשו של שר הביטחון לשעבר ממשיכה להציף כותרות: בהקלטות חושף אהוד ברק את נקודת מבטו על תפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוגיית שחרור גלעד שליט וטקס החזרה שלו הביתה משבי חמאס.

ברק נשמע בהקלטה מספר:

“כמה שהוא התנגד ל(שחרור) גלעד שליט ואני חודשים ישבתי עליו לעשות שני דברים: לעשות גלעד שליט ומיד אחר כך לקבל באוויר בממשלה שנמצאת בכנסת את ועדת שמגר”.

עוד הוסיף ברק, כי נתניהו לא מילא אחר עצותיו באופן מלא: “בסוף הוא השתכנע שהוא צריך לשחרר את שליט ולא השתכנע לעשות את ההמשך המתבקש, וכך הוא מצא את עצמו שנחטפו שלושת הילדים אז…”

בהקלטות נשמע ראש הממשלה לשעבר בניתוח חצי פסיכולוגי על ראש ממשלת ישראל הנוכחי: “ביבי נחלץ לפעולה ממש ומגלה צעד פחות אלגנטי, פחות של שליטה עצמית, פחות יפה, כשהוא במצוקה אישית סביב משהו”.

ברק גם תוקף את התנהלותו של ראש הממשלה ולשכתו בטקס חזרתו של גלעד הביתה: “היה בו משהו קטנוני בצורה מביכה ממש… הרצון הזה, החשיבות העליונה הזאת, יצרו איזה שלושה מעגלים… זה התקיים בתוך בסיס של חיל אוויר שבסוף אני אחראי עליו מטעם הממשלה ובאופן נורמלי מי שהיה צריך לארגן את הטקס הזה זה איש טכני מהמטכ”ל”.

 “פה היה… איזה מין דבר זה… לשכת ראש הממשלה שלחה צוותים לארגן את זה והכל היה מכוון לדבר אחד: לזה שהתמונה שתהיה, התמונה הראשונה כשהילד הזה יורד, היא תהיה רק עם ביבי בפריים. ואם הייתי מקשיב להוראות הליטרליות של הצוות הזה – יכול להיות שבכלל שר הביטחון לא היה יכול לגשת, להגיע לשם, עד שביבי לא יגמור לדבר איתו”.

ברק המשיך וגינה את אישיותו של ראש הממשלה: “האינטנסיביות הזאת”, נשמע ברק אומר, “יש בה משהו של שתי קצוות שישנן בתוך האישיות שלו, שזה חולשה… זה יכול ללכת לפינות ילדותיות בהשגת איזה דבר רגעי. אצל ביבי יש תחושה חזקה מאוד שבאמת התמונה, המילה, יותר חשובה מהמעשה בעצם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות