במקום דיוויד גילה: דרעי מינה מ”מ זמני לממונה על ההגבלים העסקיים

שרי רוט
|
ח' אלול התשע"ה / 23.08.2015 17:48
עו”ד שוורץ שימש כיועץ המשפטי של רשות ההגבלים העסקיים מאז 2011 • דרעי: “הוא עומד בתנאי הכשירות לתפקיד אך לא הגיש את מועמדותו למילוי התפקיד באופן קבוע”

שר הכלכלה, אריה דרעי, מינה את עו”ד אורי שוורץ לממלא-מקום זמני לממונה על ההגבלים העסקיים, לאחר שהממונה פרופ’ דיויד גילה, הודיע על כוונתו לסיים את תפקידו בסוף החודש.

עו”ד שוורץ שימש כיועץ המשפטי של רשות ההגבלים העסקיים מאז שנת 2011. בהודעת המינוי כתב דרעי כי עו”ד שוורץ עומד בתנאי הכשירות לתפקיד, אך לא הגיש את מועמדותו למילוי התפקיד באופן קבוע.

וכך כתב דרעי בכתב המינוי:

ביום 28 למאי 2015 הודיע לי הממונה על ההגבלים העסקיים על כוונתו לסיים את תפקידו בתאריך 31 לאוגוסט 2015.

על פי סעיף 41 א’ לחוק ההגבלים העסקיים, מינוי הממונה נעשה ע”י הממשלה לפי הצעת שר הכלכלה. איתור מועמדים לתפקיד הממונה ייעשה ע”י ועדה לאיתור מועמדים.

ועדת האיתור לתפקיד הממונה מצויה עדיין בשלבי הקמה ומכל מקום ברור בשלב זה כי מלאכת מינוי הממונה לא תושלם לפני עזיבתו הצפויה של הממונה הנוכחי בעוד כעשרה ימים.

חוק ההגבלים העסקיים נועד להגן על התחרות במשק. רשות ההגבלים העסקיים היא הגוף המרכזי המפעיל ומיישם את החוק, והממונה הוא העומד בראש הרשות. עיקר הסמכויות המצויות בחוק ההגבלים העסקיים מוענקות באופן ישיר ואישי לממונה. על כן עזיבת הממונה את תפקידו מבלי שימונה אדם אחר תחתיו צפויה לגרום לשיתוקה של רשות ההגבלים העסקיים ובהתאם עלולה להביא לפגיעה חמורה בתחרות במשק וכתוצאה מכך בציבור הצרכנים.

לפיכך…אני מבקש למנות את עו”ד אורי שוורץ לתפקיד הממונה על הגבלים עסקיים באופן זמני. אבקש כי המינוי הזמני יהיה לתקופה של שלושה חודשים או עד למינוי ממונה קבוע, לפי המוקדם מביניהם.

עו”ד אורי שוורץ משמש כיועץ המשפטי של רשות ההגבלים העסקיים מאז שנת 2011. הוא עומד בתנאי הכשירות לתפקיד אך לא הגיש את מועמדותו למילוי התפקיד באופן קבוע.