צה”ל תקף 14 יעדים בסוריה • קצין בכיר: “המטח – הוראה מאיראן”

צה"ל תקף הערב מטרות ברמת הגולן הסורית בירי ארטילרי בעקבות ירי ארבע הרקטות מקוניטרה לכיוון רמת הגולן ואצבע הגליל • קצין בכיר בצה"ל: האחראי על מטח הרקטות לעבר ישראל הוא ראש המחלקה הפלסטינית בכח אל קודס באיראן
חיים טוויל
ה' אלול התשע"ה / 20.08.2015 20:33
קצין בכיר בצה”ל מתייחס הערב (חמישי) למטח של ארבע הרקטות שנורה מסוריה לעבר צפון הארץ ולתקיפה הישראלית בשטח סוריה.

לדברי הבכיר, מי שאחראי על מטח הרקטות לעבר ישראל הוא ראש המחלקה הפלסטינית בכח אל קודס באיראן, שהורה באופן אישי לשגר את הרקטות, זאת במטרה לחמם את הגבול הצפוני.

ארבע רקטות נורו לעבר ישראל בסביבות השעה 17:30 – שתיים מהן התפוצצו בשטחים פתוחים בגליל העליון ושתיים בשטחים פתוחים במרכז רמת הגולן. מדובר צה”ל נמסר: “אנו רואים את סוריה אחראית לירי והיא תישא בתוצאות”.

זמן מה אחרי השיגורים, תקף צה”ל מהאוויר ובירי ארטילרי מטרות בשטח סוריה, בהן מטרות אמל”ח וגם אנטנות ומפקדה בעומק השטח הסורי.

על פי דיווחים זרים, התקיפה הישראלית נועדה לפגוע בגדוד ארטילריה סורי. “התקיפה הינה תקיפה רחבה מאד”, אומר הקצין הבכיר.

גורם ביטחוני בכיר אמר: “מי שירה לעבר שני מוקדים היום ממרכז רמת הגולן רצה להעביר מסר, לפיו ‘אנחנו מסוגלים לירות עמוק יותר ועוד לשני מוקדים בו זמנית'”.

דובר צה”ל מסר כי בשעות האחרונות תקף צה”ל באמצעות חיל האוויר ויחידות שריון ותותחנים 14 מטרות של המשטר הסורי במרכז רמת הגולן הסורית.

התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול מסלול שבוצע בשעות אחר-הצהריים, במסגרתו ארבע רקטות שוגרו לעבר שטח מדינת ישראל.

“ירי זה בוצע על-ידי ארגון הג’יהאד האסלאמי, במימון ובהכוונה איראנית והוא מהווה הפרה בוטה של ריבונות מדינת ישראל. צה”ל רואה במשטר הסורי כאחראי לנעשה בשטחו ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה”, נכתב בהודעת דובר צה”ל.

שר הביטחון משהיעלון התייחס הלילה לאירועים בצפון, ירי הרקטות לעבר ישראל ותקיפת צה”ל בשטח סוריה.

“הירי לפנות ערב לעבר ישראל בוצע על ידי חוליית טרור של הג’יהאד האסלאמי, המופעלת, ממומנת ומחומשת על ידי איראן”, אמר יעלון. הירי בוצע משטח בשליטת משטר אסד, המאפשר פעילות טרור נגד ישראל, וגם בו אנו רואים אחראי.

“צה”ל תקף בשעות האחרונות בארטילריה ומהאוויר את אזור שיגור הרקטות ומטרות של צבא אסד”, הוסיף השר. ”אנו לא נסבול ניסיונות להפר את ריבונותה של ישראל ולפגוע בביטחונם של אזרחיה, נגיב בנחישות ובעוצמה כלפי מי שיאתגר אותנו, ונניח ידנו עליו בכל עת ובכל מקום שיהיה בו. איני מציע לבחון את נחישותנו. אנו פועלים באחריות ובשיקול דעת כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל”.

“המשטר האיראני, באמצעות כוח אל קודס, מפקדו קאסם סלימאני ושליחיו בסוריה ובלבנון, חותר לפתוח חזית טרור נגד ישראל מרמת הגולן, ולשם כך מבריח נשק ומאמן חוליות טרור”, דברי יעלון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות