יעלון: “מפגש עם מחבל צריך להסתיים שהוא שוכב…”

חיים טוויל
|
ד' אלול התשע"ה / 19.08.2015 20:17
שר הביטחון, משה יעלון, ביקר בגדוד ‘אריות הירדן’ ואמר: “החוכמה היא לא להפוך למטרה בפני מפגעים בודדים או ניסיונות של תשתיות טרור לבצע פיגועים, ואם זה קורה אתם צריכים לסיים את האירוע בפגיעה מיידית במחבל”

שר הביטחון, משה יעלון, ביקר היום (רביעי) בגדוד ‘אריות הירדן’ בבקעת הירדן, ובחטיבת הבקעה.

במהלך הביקור קיבל שר הביטחון יעלון סקירות על גזרת הגבול עם ירדן, פעילותה של חטיבת הבקעה והתמודדות הכוחות עם האתגרים באזור למניעת חדירות ופעילות חבלנית עוינת.

יעלון ביקר גם בגדוד ‘אריות הירדן’, גדוד החי”ר המעורב של לוחמים ולוחמות. הגדוד, שהוקם לאחרונה, פעיל בגזרה הצפונית של חטיבת הבקעה, ומקיים תעסוקה מבצעית לאורך הגבול עם ירדן ובגבול גזרת איו”ש.

לוחמי ולוחמות הגדוד מתמקצעים בלחימה בשטח בנוי, ביצוע מעצרים וטיפול בהפרות סדר.

שר הביטחון נפגש עם מפקד הגדוד סא”ל יוסי פנסו ועם המפקדים בגדוד, קיבל סקירה על מבנה הגדוד ופעילותו, ולאחר מכן שוחח עם הלוחמים והלוחמות.

במהלך הביקור בגדוד אמר שר הביטחון יעלון: “צריך להיות ערניים כי שקט עלול לרמות. יש אתגר לשמור על ערנות בגזרה ולא להיכנס לשגרה שוחקת ולשאננות. בפעילות ביטחון שוטף אתם צריכים להיות במודעות שמישהו מסתכל עליכם ומחפש את נקודת התורפה. חשוב שהמודעות הזו תהיה קיימת.

“ביהודה ושומרון אנחנו בתקופה של ריבוי אירועים. החוכמה היא לא להפוך למטרה בפני מפגעים בודדים או ניסיונות של תשתיות טרור לבצע פיגועים, ואם זה קורה אתם צריכים לסיים את האירוע בפגיעה מיידית במחבל ובנטרולו.

“התוצאה בכל מפגש עם מחבל צריכה להיות כזו, שאתם עומדים והמחבל שוכב. אם תשדרו דריכות ותגיבו תגובה מקצועית ונחושה כדי לנטרל את האיום – הסיכוי שיפגעו בכם יקטן”.