האם גאב”ד ‘העדה’ אוסר לעלות על הפרענצ’עס במירון?

האם גאב”ד 'העדה' אוסר לעלות על הפרענצ'עס שהקימה המדינה במתחם תולדות אהרן במירון? האדמו”ר ממשכנות הרועים: שמעתי מהגאב"ד שאסור • תולדות אהרן: אם היה רוצה למנוע - הייתה יוצאת החלטה רשמית
שמואל הכהן ושמוליק אברהם
ט"ז אייר התשע"ד / 16.05.2014 14:14

האם גאב”ד העדה החרדית, הגרי”ט וייס, יוצא נגד חסידות תולדות אהרן? תלוי את מי שואלים.

• לערוץ המיוחד: חוגגים ל”ג בעומר בחרדים 10

השנה תקצבו משרדי הממשלה את הילולת הרשב”י במירון, כאשר בין ההיתר בשל אסונות שהתרחשו בשנים קודמות, הוקמו במימון משרד התיירות פרענצ’עס בצורה בטיחותית.

מי שנתקלו בדילמה הם החצרות הקנאיות משכונת מאה שערים: חסידות תולדות אהרן, המחרימה את תקציבי המדינה הציונית, עורכת שני מעמדי הדלקה בל”ג בעומר: האחת – בירושלים, בליל ל”ג בעומר; השנייה במירון –  בשעת שקיעת החמה, עם צאת יום ההילולא, בהדלקה המסיימת את האירועים על ההר, בה משתתפים עשרות אלפי איש.

בעקבות הזרמת התקציבים הממשלתיים, העלו גורמים קיצוניים דרישה כי בשל הפקעת ציון הרשב”י על-ידי המדינה הציונית, הרי שיש לאסור את העליה לציון או לכל הפחות לא להשתמש בשירותים המוענקים על ידי המדינה באתר. הנושא נדון רבות בחוגים אלה, אך בפועל ניתנה הסכמה שבשתיקה לעבור לסדר היום, והחסידויות הנחשבות לקנאיות החליטו להשתמש בפרענצ’עס שהוקמו במימון המדינה.

אלא שהיום בצהרים (שישי) מתפרסם מכתבו של האדמו”ר ממשכנות הרועים, הידוע בדעותיו נגד המדינה, הטעון בשם גאב”ד העדה החרדית הגרי”ט וייס, כי נאסר השימוש  בפרענצ’עס.

וכך כותב האדמו”ר: “מה שמפרסמים בשמי שהתרתי לעלות על הפארנצעס בהילולא דרשב”י במירון, אשר בנו השלטונות – דבר זה אינו אמת. אדרבה ראוי לכלא אחד ואחד שלא יעלה בהילולא לפראנסעס אלו כיון שאינו בא ממקום קדוש וטהור.

“אני החתום מטה”, כותב האדמו”ר, “שמעתי זאת ממרן רבינו הגאב”ד שליט”א ביום חמישי ט”ו אייר תשע”ד”.

בחסידות תולדות אהרן מסרבים להגיב בצורה רשמית, אך מתוך שיחה עם בכיר בחסידות ניתן להבין כי ההדלקה תתקיים כרגיל. בחסידות סבורים, כי אם הגאב”ד היה רוצה למנוע השימוש  בפרענצ’עס, הוא  היה מכנס דיון בבד”ץ העדה החרדית, בהשתתפות כל חברי הבד”ץ – והיתה יוצאת החלטה רישמית. בגילוי דעת שהופץ בהמשך נכתב בשם הגאב”ד, כי אם משלמים למדינה עבור השימוש בפרענצ’עס, “אין שום מקום לאיסור”.

מודעה פאשקוויל משכנות הרועים מירון לג בעומר

 

מודעה פאשקוויל לג בעומר מירון

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בא נראה אותם גברים
    18/05/2014 04:00
    שמוליק
  1. בא נראה אותם מוותרים על האירוע הנוצץ במירון, בא נראה כמה הם עקרוניים כשזה מגיע לכיס שלהם.

    לא חוכמה לזרוק טיטולים על עוברים ושבים כשמשעמם וצריך גיוון

  2. אני שם לב שלא הבנתם שהאדמו"ר מ'משכנות' חזר בו במכתב השני שכתב בכתב ידו
    18/05/2014 04:02
    ירושלמי
  3. אני שם לב שלא הבנתם שהאדמו”ר מ’משכנות’ חזר בו במכתב השני שכתב בכתב ידו (בשונה מהמכתב הראשון שכתבו לו -כנראה הסיקריקים- ואח”כ חתם) וזאת מאחר וגבאו של הגאב”ד בעצמו הגיע בשליחות הגאב”ד לבקש מהאדמו”ר שיוציא הבהרה כי הוא לא אסר בשום אופן.