מלאכתם נעשית בידי אחרים: צה”ל מקפיא את קורס הגיור הצבאי

צה"ל מקפיא את פרויקט הגיור הצבאי בשל תקציב שלטענתו לא הועבר אליו • הקורס סופג ביקורת רבה מכל חוגי היהדות בשל רמתו הדתית הלקויה • גימיק של ביטול פרויקט בעל פרופיל תקשורתי גבוה כחלק מן המאבק על התקציב?
ב' אלול התשע"ה / 17.08.2015 20:18

צה”ל מקפיא את פרויקט הגיור הצבאי, הכולל את קורס נתיב, זאת בשל תקציב שלטענתו לא הועבר – כך מפרסם הערב (שני) ערוץ 2. עם זאת, הקורסים המתקיימים בימים אלו, יימשכו עד סופם.

היום נערך דיון דחוף בנושא בלשכת ראש אכ”א, אלוף חגי טופולנסקי, בהשתתפות קצין חינוך ראשי וגורמים נוספים באגף כוח האדם – בסופו הוחלט שלא להוציא כרגע לפועל באופן חריג את הקורס הבא שאמור להיפתח בספטמבר.

על פי גורמים במערכת הביטחון, משרד האוצר עדיין טרם העביר את 20 מיליון השקלים שאמורים לעבור לתקצוב הקורס לשנת 2015. גורמים בצבא אמרו כי לטובת הקורסים שנפתחו השנה הם השתמשו בתקציב קיים, במקום לתקצב נושאים אחרים. אם התקציב יועבר בימים הקרובים – הקורס יוכל להיפתח, אך כרגע לא נראה כי כך יהיה.

על פי גורמים במערכת הביטחון, התקציב לקורס הוא לא במסגרת תקציב צה”ל, אלא תקציב נפרד. “בכל שנה יש סאגה סביב הנושא, אך מים הגיעו עד נפש – אם כרגע הכסף לא יועבר, הקורס בספטמבר ואלו אחריו פשוט לא ייפתחו”.

קורס נתיב, מוגדר כקורס “זהות יהודית ציונית לחיילים עולים המעניק הזדמנות להעמקה ולהעשרת הידע אודות תרבות ומורשת ישראל, כאמצעי המסייע בהשתלבות מיטבית בצבא ובחברה”.

חיילים המודיעים בתחילת הקורס שהם מעוניינים לעבור תהליך גיור, עוברים לאחר סיום הקורס שלושה סמינרי המשך, הכוללים בתוכם פרקי לימוד נדרשים לתהליך הגיור.

עם סיום הסמינרים משובצים החיילים לתפקידים המיועדים להם, וכחודש לאחר מכן ניגשים הבוגרים לבית דין של הרבנות הצבאית.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה: “בצה”ל רואים חשיבות בקיום קורס נתיב ועושים כל מאמץ על מנת להמשיך ולקיימו, זאת על אף אי העברת תקציבים כמובטח. יחד עם זאת, הקורסים שמתקיימים כיום ימשיכו עד לסיומם”.

עם זאת, ייתכן כי מדובר בגימיק של ביטול פרויקט בעל פרופיל תקשורתי גבוה, גימיק אותו מפעילים בצה”ל פעמים רבות, כחלק מן המלחמה שמקיים צה”ל עם משרד האוצר על גובה התקציב.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רמה נמוכה
    17/08/2015 21:10
    מאיר
  1. לא של הקורס, אלא של הכתבה. מלא טעויות. נתחב אינו קורס גיור אלא כפי שנכתב בסוף הכתבה- זהות?ציונית יהודית. מגיעים אליו גם יהודים. הגיור הוא בשני סמינרים שאחרי קורס נתיב ששם מלמדים יהדות ודורשים קיום מצוות בפועל. על זה החיילים נבדקים בבית הדין שמגיע לא לאחר חודש אלא אצל כל אחד לפי מידת התקדמותו ורצינותו. בסמינרים כל המורים הם אזרחים וכולם אורתודוקסים. מסלול זה אושר ע”י מרן הרב עובדיה לאחר שעבר בדיקה מדוקדת של הרב עמאר כשכיום הכל בהתייעצות ומעקב של הראשל”צ הנוכחי. למרות המחלוקות ואי ההסכמה על סוגיות בגיור יש להעמיד את האמת נר לרגלינו. ובמיוחד עיתונות נדרשת להיות מקצועית בתיאור המציאות.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   18/08/2015 17:09

      יפה שהעמדת את ה”עתונאי” על מקומו.