שחזור הפיגוע בצומת תפוח: המחבל ביקש עזרה, דקר – וחוסל

חיים טוויל
|
ב' אלול התשע"ה / 17.08.2015 13:20
מחבל שהגיע לצומת תפוח וניסה לדקור שוטר מג”ב שהיה במקום – נורה על ידי לוחם אחר וחוסל • לוחם מג”ב משחזר: “הלוחם שאיתי זיהה את הסכין, הדף אותו, ואחרי ההדיפה הוא רץ אליו שוב עם הסכין שלופה, ניסה לדקור אותי בראש”

לוחם מג”ב נפצע היום (שני) באורח קל מדקירות של מחבל בצומת תפוח שבשומרון.

המחבל, מחמד עמשה, בן 25 מהכפר ראעי שמדרום-מערב לג’נין, נורה על ידי לוחם נוסף שהיה במקום – ומת מפצעיו.

לדברי הלוחמים, המחבל הגיע למחסום ואמרכי הוא לא חש בטוב. לאחר מכן, כשהורו לו להתקרב, הוא שלף סכין ודקר אחד מהם. הלוחם נפצע קל והצליח להדוף את המחבל, כשלוחם נוסף פגע במחבל ונטרל אותו.

על פי שירות הביטחון הכללי, עמשה לא היה משויך לארגון טרור ולא היה מוכר לגורמי הבטחון.

ד’, הלוחם שנפגע בפיגוע, שיחזר: “במהלך פעילות צהריים במחסום תפוח אני והלוחם שאיתי זיהינו חשוד שנע מאריאל. ניגשנו אליו על מנת לבדוק אותו.

“בתשאול הראשוני הוא אמר שהוא מג’נין, ביקשתי תעודת זהות. החשוד הוציא מצד ימין את הסכין, והלוחם שאיתי זיהה את הסכין, הדף אותו, ואחרי ההדיפה הוא רץ אליו שוב עם הסכין שלופה, ניסה לדקור אותי בראש, ופה דרכתי את הנשק וניטרלתי אותו. בשלב הזה הצטרף אליי חייל צה”ל, שיחד איתי סגר את האירוע”.

בשבת האחרונה אירועו שני פיגועים נגד כוחות הביטחון ביהודה ושומרון.

בשבת לפני הצהרים  דקר מחבל חמוש בסכין חייל צה”ל בעמדת בידוק בכביש 443, מערבית לבית חורון. החייל, שנפצע קל, השיב אש ונטרל את המחבל.

בשעות אחר הצהריים דקר מחבל לוחם משמר הגבול בצומת הבתות, סמוך לצומת תפוח שבשומרון. השוטר נפצע באורח קל. המחבל מהכפר ביתא שבשומרון, נורה וחוסל.