הנשיא ריבלין פתח את השנה בת”ת, הילדים ליקקו דבש • צפו בתיעוד

ישראל אריה
|
א' אלול התשע"ה / 16.08.2015 16:16
נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין, פתח הבוקר את שנת הלימודים בחינוך החרדי בביקור בתלמוד תורה ‘דיברות משה’ בשכונת הר נוף • ברקת שיבח: “כאן לומדים ליבה…” • ומה שאל הנשיא את תלמידי כיתה ז’?

נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין, פתח הבוקר (ראשון), בשעה 11:00, את שנת הלימודים בחינוך החרדי בביקור בתלמוד תורה ‘דיברות משה’ בשכונת הר נוף בירושלים.

אל הנשיא התלוו בביקורו ראש העיר ניר ברקת, סגנו צביקה כהן מש”ס, חבר מועצת העיר נחמניאל סבן ומנכ”ל מעיין החינוך התורני חיים ביטון.

הנשיא התיישב ליד ילדי כתה א’, שזהו יומם הראשון בת”ת. בפתח השיעור קראו תלמידי הכיתה את הא׳-ב׳ ולקקו דבש מהאותיות א׳ מ׳ ת׳ היוצרות את המילה אמת.  בהמשך האזין הנשיא לצד התלמידים למלמד שקרא את הפסוקים הראשונים של ספר בראשית. “מהיום אתם ילדים גדולים”, אמר הנשיא לילדי הכיתה.

הנשיא סיפר במהלך ביקורו כי גדל בשכונת שערי חסד, וכי ההבדל בין שערי חסד לשאר המקומות היה בכך שבכל בתי הספר קראו לתחילת שנת הלימודים “פתיחה”, ובשערי חסד נהגו לומר: “התחדש”.

ראש העיר ניר ברקת דיבר בשבח התלמוד תורה ‘דברות משה’ והזכיר: “כאן לומדים ליבה…”

במהלך הביקור נכנס הנשיא גם  לכיתה ז’, למפגש שהיה סגור לתקשורת. במהלך השיעור שוחח הנשיא עם התלמידים על הציטוט מהגמרא: “שלושה שותפים הן באדם: הקב”ה, אביו ואמו” – ושאל: “אם אלו השותפים, מה עם המלמד? מה מקומו של המורה?”

התלמידים ענו: “מפני שהמלמד, עומד בפני עצמו ומקומו חשוב לא פחות”.

ריבלין

על כך אמר הנשיא: “כולכם צודקים, אך יש סיבה נוספת – צריך גם המורה לזכור שהוא נושא באחריות לבדו, והוא לא חולק אותה עם אף אחד. עליו לשאת באחריות לחינוכו של כל תלמיד”.

לאחר מכן האזין הנשיא למקהלת בית הספר וברך את 300 תלמידי בית הספר.