מתאחדים: 500 תהלוכות, רבע מיליון ילדים משתתפים

ביום ראשון, בכל עיר ויישוב בארץ: תהלוכות וכינוסי הילדים המסורתיים של ל"ג בעומר • הכינוס המרכזי: בככר השבת • מיוחד לילדים גם בברוקלין: שני אירועי ענק
יוני גרין
ט"ז אייר התשע"ד / 16.05.2014 11:16

ביום ראשון, ל”ג בעומר, יתקיימו בכל עיר ויישוב בארץ – כמו גם בכל רחבי העולם  – תהלוכות וכינוסי ילדים, תחת הסיסמה “יחד כל ילדי ישראל”. התהלוכות מתקיימות על פי קריאת האדמו”ר מליובאוויטש זצוק”ל, קריאה שנשא לפני למעלה משלושים וארבע שנים.

• לערוץ המיוחד: חוגגים ל”ג בעומר בחרדים 10

מצעירי אגודת חב”ד, המארגנים את המבצע הגדול של התהלוכות בישראל, נמסר כי השנה אמורות להתקיים ברחבי הארץ כ-500 תהלוכות, שבהן ישתתפו כרבע מיליון ילדים. אחת המטרות המרכזיות של התהלוכות היא להפגין את אחדות העם ואת הזיקה העמוקה שחשים כולנו לתורה ולמצוותיה, ואכן, בתהלוכות משתתפים ילדים מכל גוני הציבור בארץ.  השתתפות זו בולטת במיוחד השנה על רגע קולותיהם של אלו שהכריזו מלחמה על ערכי רוח ישראל סבא, ומנסים לגרור אחריהם גם את מי שאינם סבורים כמותם.

“דווקא בל”ג בעומר, שבו פסקו תלמידי רבי עקיבא מלמות, חשוב להפגין את תחושת האחדות של כל ילדי ישראל”, אומר הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו”ר צעירי אגודת חב”ד. “תהלוכות ל”ג בעומר הן הזדמנות להשתתף במפגן האחדות היהודי הגדול ביותר בארץ ישראל. מידי שנה יושבים מיטב אנשינו ושליחי חב”ד הפרוסים ברחבי הארץ חודשים ארוכים על המדוכה, בכדי ליצור תהלוכות וכינוסים מעניינים ומרתקים שימשכו כמה שיותר ילדים שיחשפו לתכני היהדות המסורתית ולמורשת רשב”י ורבי עקיבא”.

במרכז ירושלים מתוכננת התהלוכה הגדולה, ובה אמורים להשתתף כעשרת-אלפים ילדי תלמודי-תורה מכל רחבי העיר; התהלוכה תסתיים בכינוס מרכזי בכיכר השבת. תהלוכות גדולות נוספות יתקיימו בבני ברק, בצפת, באשדוד, בחיפה, בכפר סבא, בנתניה ועוד. פעילות גדולה צפויה גם עם קהל הרבבות העולה להשתטח על קברו של התנא האלוקי רשב”י במירון.

כחלק ממסורת ארוכת שנים, זוכה כל ילד שמשתתף בתהלוכות בשי מיוחד – ספרון חדש וצבעוני, “עסקה משתלמת” המספר על מאורע שהתרחש עם הצדיק בעל המחבר ‘דברי חיים’ מצאנז, ובחובו טומן מסר עמוק של אהבת ישראל ונתינה לזולת ללא גבולות.

בניו יורק מתקיים שני אירועי ענק לילדים. אחד – תהלוכת ענק בשכונת קראון הייטס, ופארק שעשועים מיוחד; השני- בשכונת בורו פארק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד לחבד
    16/05/2014 12:57
    הרשי
  1. ולרבי מלובביץ