מימרן התנצל בפני הרב דוד סתיו: “שגיתי בדרך שהטחתי את הדברים”

אבי מימרן, מגיש המהדורה המרכזית ב'קול חי', שהטיח בשידור חי ברב דוד סתיו כי דבריו הם "דמגוגיה" ו"אתה לא רב בישראל" - מפרסם הודעת התנצלות. "מתנצל בפני הרב סתיו. הוא רב בזכות הסמכתו על ידי הרבנות"
אבי כץ
כ"ו אב התשע"ה / 11.08.2015 15:03

מתקפל ומתנצל: אבי מימרן, מגיש המהדורה המרכזית בתחנת הרדיו ‘קול חי’, שהתעמת אמש (שני) בשידור חי בצורה בוטה עם הרב דוד סתיו, רב הישוב שהם ומראשי ארגון רבני ‘צהר’, במהלך שיחה על רקע הקמת בתי הדין האלטרנטיביים לגיור – התנצל היום בצהרים.

מימרן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “מתנצל בפני הרב סתיו. הוא רב בזכות הסמכתו על ידי הרבנות. אם לא תהיה רבנות לא יהיו רבנים. שגיתי בדרך שבה הטחתי בו את הדברים בשידור”.

אמש, במהלך ראיון שקיים עם הרב סתיו, הטיח בו מימרן כידבריו הם “דמגוגיה”.

הרב סתיו הגיב: “אתה לא תדבר עם רב בישראל ותגיד לו דמגוגיה”.

מימרן השיב לו: “אתה לא רב בישראל”.

בשלב זה ניתק הרב סתיו את השיחה.

לאחר השידור הגיב מימרן: “מי שהעניק לדוד סתיו את התואר ״רב״ היא הרבנות הראשית. היום דוד סתיו ורבנים נוספים קבעו שהרבנות היא לא הקובעת היחידה וכי אפשר לחלוק עליה ולהסתמך על פוסקים אחרים.

“נהגתי כמוהו, וביטלתי את קביעת הרבנות הראשית שהגדירה אותו כ״רב״, והסתמכתי על פוסק אחר בשם מרן הרב עובדיה יוסף שהגדיר את דוד סתיו כאדם שמסוכן ליהדות”.

בהמשך צייץ מימרן: “הרב סתיו קבע היום שהרבנות הראשית אינה רלוונטית עוד. שצריך לה אלטרנטיבה. הרבנות היא זו שהסמיכה אותו לרב. אם היא לא רלוונטית, הוא לא רב”.

התנהלותו של מימרן עוררה סערה ברשתות החברתיות, ורבים מאנשי התקשורת ואישי הציבור מבני הציונות הדתית הכריזו כי יחרימו את תחנת הרדיו, עד שמימרן יפרסם התנצלות.

אבי מימרן

בראיון לערוץ 7 התייחס היום הרב סתיו לתקרית בשידור ואמר: “אני רוצה להפריד בין הציבור החרדי מצד אחד לבין שדרן חסר דרך ארץ מצד שני. הציבור החרדי הוא ציבור בעל מידות טובות. התגובות שאני מקבל מהציבור החרדי בעקבות ההשתלחות הן מדהימות ומרשימות ביותר”.

לדברי הרב סתיו, “לחלק מהשדרים כמו לחלק מהפוליטיקאים קשה לנהל תרבות של מחלוקת מתוך כבוד הם חושבים שאם רוצים לבקר חייבים להשמיץ. גם לרב אריאל ולרב דרוקמן יש ביקורת אך הם מדברים בכבוד. זה לא ממעיט מהחריפות של הביקורת. גם התגובות שלנו לא חלשות אך מתוך דרך ארץ. אני מקווה שתרבות השיח תשתנה. אפשר להתווכח ולומר דברים נוקבים גם בלי לפגוע בבני אדם או להוריד אותם ממשרתם”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הנה ההקלטה מגלצ
    11/08/2015 15:39
    מישהו שמבין
  1. בנושא הגיור
    11/08/2015 16:31
    אריה
  2. רוב רבני הציונות הדתית מנסים לקעקע את הדת!!!!!!!!!!!

  3. מה לעשות האמת כואבת ...
    12/08/2015 02:10
    אחד שמכיר...
  4. רב זה לא מחשב שנושא ספרי יהדות בראשו !