נחלוואי2 • מחאה חדשה ברשת: בנח”ל מוחים על הפקודה לפנות מאחזים

שוב מחאת רשת של חיילים: אחרי מחאת "דוד הנחלאווי" מגיעה מחאה חדשה לרשתות החברתיות • הפעם: לוחמי הנח"ל מוחים על שמחייבים אותם להשתתף בפינוי מאחזים
נחמן וייס
ט"ו אייר התשע"ד / 15.05.2014 15:50

מחאת רשת נוספת של חיילים: אחרי מחאת “דוד הנחלאווי” שתפסה תאוצה רחבת היקף, מגיעה כעת מחאה חדשה לרשתות החברתיות, וגם היא החלה מלוחמי הנח”ל – הפעם על פינוי מאחזים.

היום הודיעו מפקדי פיקוד מרכז לחיילים, כי בימים הקרובים ישתתפו במבצע לפינוי מאחזים בלתי חוקיים. החיילים שזעמו על הפקודה שתחייב אותם להתעמת עם המתיישבים, העלו לפייסבוק תמונות עם הכיתוב “לא מפנים יהודים”. התמונות התפרסמו באתר 0404.

בתוך שעה קלה כבר החלו לעלות תמונות נוספות של חיילים מחטיבות וגדודים אחרים, המביעים תמיכה במאבקם של חיילי גדוד 50 בנח”ל.

החיילים מוחים על שמערבים אותם בנושאים רגישים פוליטית וציבורית, למרות שהם אינם אמורים לפנות מתיישבים בפועל, אלא רק לאבטח את הצירים המובילים למאחזים. את הפינוי בפועל יבצעו אנשי מג”ב.

דובר צה”ל מסר בתגובה: “השימוש שנעשה במקרה זה ברשת החברתית ככלי מחאה, בלתי מתקבל על הדעת ומהווה פגיעה בערכי היסוד של צה״ל כצבא הפועל במדינה דמוקרטית. מקרה זה מהווה דוגמא ברורה לניצול הציני ולשימוש הפוליטי המתאפשרים בחסות הסתר הפנים וחופש הביטוי הנפוצים ברשת החברתית, והוא אינו מהווה תחליף לשיח פיקודי ראוי והולם המתבקש במקרים מעין אלו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ערכי היסוד של צה"ל
    16/05/2014 09:42
    פרשנות
  1. מוטב להבין, אין באמת דבר כזה צבא, במובן ההומוגני יש חיילים. אם החיילים לא מזדהים עם המשימה, אין צבא.