הותיקן: להעמיד לדין את גופשטיין; יו”ר להב”ה: חלפה תקופת הצנזורה שלכם

הכנסייה הקתולית בישראל, בגיבוי הוותיקן, הגישה היום תלונה למשטרה נגד פעיל הימין בנצי גופשטיין, בטענה שקרא לשריפת כנסיות • גופשטיין לא נשאר חייב, וכתב: "הגיע הזמן להזכיר לוותיקן שחלפה תקופת הצנזורה בה הם צינזרו ספרים יהודיים"
כ"ד אב התשע"ה / 09.08.2015 17:22

הכנסייה הקתולית בישראל, בגיבוי הוותיקן, פנתה היום (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, וקראה לו להגיש כתב אישום נגד יו”ר אגון להב”ה, בנצי גופשטיין, בטענה שקרא לשריפת כנסיות.

“הכתובת מתנוססת על הקיר ופגיעה בנפש שתוצאותיה מי ישורנו, אינה עניין של אם אלא של מתי”,  כתבה. 

הכל החל כאשר בניי בני רבינוביץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו את הציוץ הבא:

 


הקלטה מן הדברים – שלטענת גופשטיין פורסמה בידי רבינוביץ – הפכה מיד לוויראלית בכלי התקשורת בישראל, שששים על דברי גופשטיין: סוף-סוף יש הוכחה שהוא פעיל ימין קיצוני.

מאוחר יותר פרסם גופשטיין בחשבון הפייסבוק שלו את הפוסט הבא: “בפאנל סגור של ישיבת וולפסון, עלה דיון הלכתי בשיטת הרמב”ם על הנצרות. במהלך הדיון אמרתי שלשיטת הרמב”ם צריך לבער את העבודה זרה.

“הדגשתי מספר פעמים”, כתב גופשטיין. “שאני לא קורא לנקוט בצעדים אופרטיביים, אלא שזו שיטת הרמב”ם. וזה מוטל על ממשלה לא יחידים. אני מבין שיש עליהום על אנשי הימין ומנסים לתפוס אותנו בכל מילה אבל הייתי ממליץ לפתוח קודם בחקירה נגד הדרשנים במסגדים או טיבי וזועבי. אחר כך שיפנו אלי”. באותו פוסט כינה גופשטיין את רבינוביץ’ ‘אוכל קורצא’, מלשין לשלטון הזר.

היום, עם הדיווח על הגשת התלונה, כתב גופשטיין: “אני רואה בחומרה רבה את ההתערבות של הוותיקן בדיונים הלכתיים. הגיע הזמן להזכיר לוותיקן שחלפה תקופת הצנזורה בה הם צינזרו ספרים יהודיים. משכו ידיכם מתורת ישראל. אני מיצר על אותו עיתונאי חרדי שהלשין לוותיקן על דברי התורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות