מקלב: “אם בהר הזיתים המשטרה לא תצליח, במה כן?”

ח"כ אורי מקלב במהלך סיור של ועדת הפנים של הכנסת בהר הזיתים: "כל זמן שאנשים נמנעים לעלות להר הזיתים סימן שהאבטחה כשלה" • "אם הוונדליזם החמור נעשה רק על ידי ילדים - אז מדוע הטיפול בזה כה כושל?"
יוני גרין
כ"ד אב התשע"ה / 09.08.2015 13:14

 “כואב לראות את המצב הביטחוני בהר הזיתים שהידרדר כל כך עד שבני משפחות ומתפללים אינם עולים לקברי יקיריהם. כל זמן שאנשים נמנעים מלהגיע להר הזיתים, סימן שהאבטחה כשלה”. כך אמר הבוקר (ראשון) ח”כ הרב אורי מקלב במהלך סיור של ועדת הפנים של הכנסת בהר הזיתים, שם נחשפו הח,כים למצב הביטחוני הרעוע ולוונדליזם הנמשך בהר.

“זהו כשל מתמשך במשך שנים. זאת לא גזרה מסובכת אלא שטח מאוד מצומצם, אך למרות התקציבים הרבים שהופנו לטובת הגברת האבטחה בהר הזיתים, במבחן התוצאה המצב בשטח מזעזע ובלתי נסבל עבור בית עלמין עתיק יומין ובטח עבור בית עלמין פעיל שבו עדיין נקברים נפטרים”, אומר ח”כ מקלב.

“בעבר נטען כי על מנת להיאבק בוונדליזם בהר הזיתים צריך להקים תחנת משטרה. היא הוקמה, אבל אז אמרו שזה לא מספיק וצריך טכנולוגיה מתקדמת. זה נעשה – ואז נאמר שזה לא מספיק וצריך להחמיר את הענישה. היא הוחמרה, אבל נאמר שזה לא מספיק וצריך להקים מרחב משטרתי מיוחד להר.

“התקציבים הוגדלו, האמצעים הטכנולוגיים והאנושיים תוגברו, אבל הוונדליזם וניתוץ הקבר רק נמשך והתגבר.

“בשל ריבוי גופים המטפלים בנושא כמו המשטרה, המשרד לביטחון פנים, משרד השיכון, המשרד לענייני ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, מועצת בתי העלמין ועוד – המצב הביטחוני אינו משתפר. כולם מטפלים אבל התוצאה בשטח היא כשל מתמשך וגרוע”, הוסיף.

“אם הוונדליזם החמור נעשה רק על ידי ילדים כמו שטוענים גורמי הביטחון – אז מדוע הטיפול בזה כה כושל? זהו מבחן אמיתי למפקד המחוז ולמשטרה משתי סיבות: ראשית בגלל החשיבות של בית העלמין, ושנית, אם במקרה הזה המשטרה לא תצליח, במה היא כן יכולה להצליח”, סיכם ח”כ מקלב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות