“משטרה, לפתוח”: באמצע הלילה גייסו בכפייה בוגרת סמינר מאלעד

חיים טוויל
|
כ"ד אב התשע"ה / 08.08.2015 23:48
ל’, בת 18 מאלעד שלמדה בסמינר, נעצרה ביום רביעי משום שלא הסדירה פטור מטעמי דת • לדבריה, אולצה לעבור חיול ולשוב לביתה במדים “תוך ביזיון גדול” • כעת היא מסתתרת בעיר חרדית ובני משפחתה עירבו את ח”כ משה גפני, כדי שיפעל מול משרד הבטחון

סיפורה של נערה חרדית בת 18 מאלעד, תלמידת סמינר ‘אהל חנה – שערי ציון’, עלול לגרור מחאות מצד חרדים בכל רחבי הארץ, במידה והח”כים החרדים שעורבו בפרשה לא יצליח להסדיר את שחרורה. את הפרשה חשף יקי אדמקר באתר ‘וואלה’.

ל’, העובדת כיום בחנות ספרים בבני ברק, נעצרה ביום רביעי לפנות בוקר על ידי שוטרי המשטרה הצבאית, משום שלא הסדירה פטור מטעמי דת.

לדברי בני משפחתה, לאחר המעצר היא הובאה בפני שופט בבית דין צבאי, שם נאמר לה כי אם היא רוצה לקבל פטור מטעמי דת, עליה  לשתף פעולה עם החיילים שמלווים אותה.

לאחר כמה שעות היא שוחררה, לאחר שהוחתמה על טופס חיול. לדבריה, היא אולצה ללבוש מדים וחויבה לצאת איתם אל ביתה, “תוך ביזיון גדול”.

ביום חמישי שבה הנערה לבקו”ם, כשבידיה מסמכים שקיבלה בהליך בהול בבית דין פרטי במקום מגוריה. היא הייתה אמורה להגיש אותם כדי לקבל פטור מגיוס, אך כשהגיעה לבקו”ם סירבו לאפשר לה להופיע בפני ועדת דת.

בגלל מה שהיא מגדירה “פחד מגיוס וחוסר אונים”, היא נמלטה מהמקום, והיא מסתתרת בדירה בעיר חרדית. למרות שעליה להגיע מחר להמשך הליך חיול, היא אינה מתכוונת לעשות זאת.

“ב-02:00 לפנות בוקר דפקו על דלת ביתה שני חיילים, הם צעקו ‘משטרה, לפתוח'”, סיפר לוואלה גורם המעורה בפרטים. “היא סיפרה שהתנהגו אליה בצורה מחפירה”, הוסיף.

במשפחתה של ל’ עירבו גם את ח”כ משה גפני (יהדות התורה) כדי לטפל במקרה מול משרד הביטחון ומול העומד בראשו, שר הביטחון משה יעלון.

בוועדה ‘להצלת עולם התורה’ של הפלג הירושלמי אמרו:  “מקווים שיעלה בידי הח”כים לבטל את החיול ולהעמיד את גורמי הצבא על מקומם לבל יהינו לחשוב לנסות ולגייס את בנות ישראל.

“אם המהלך של הח”כים לא יצלח, תפרוץ מחאה בכל רחבי הארץ שתשתק את המדינה לאורכה ולרוחבה, ורבנים מכל החוגים והמגזרים ישתתפו ויגבו אותה”.

מדובר צה”ל טרם נמסרה תגובה.