השופט אישר את ההסדר עם שולה זקן: 11 חודש בכלא

בתום דיון הטיעונים לעונש של ראש לשכת אולמרט לשעבר, שולה זקן,החליט השופט דוד רוזן לקבל את ההסכם שחתמה עם הפרקליטות • מלבד המאסר בפועל, נגזרו עליה שלוש שנות מאסר על תנאי • קודם לכן תקף השופט: "שולה זקן היא לא רק מזכירה, היא עבריינית משמעותית. היא מחוללת פשע בפני עצמה"
יוני גרין
ט"ו אייר התשע"ד / 15.05.2014 09:24

יומיים לאחר גזר הדין  של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בתל אביב, היום (חמישי) אישר השופט דוד רוזן את הסדר הטיעון שנחתם בין הפרקליטות לבין ראש לשכתו לשעבר, שולה זקן, שהורשעה בעבירות שוחד והלבנת הון בפרשת הולילנד. במסגרת ההסדר, נידונה זקן ל-11 חודשים מאסר בפועל ולשלוש שנות מאסר על תנאי.

“גם אם אני סבור כי הנאשמת ראויה לעונש כבד, לא אוכל לקבוע כי מדובר בהצעה החורגת ממתחם הסבירות. גם אם התוצאה מקלה היא עדיין סבירה”, הסביר השופט את החלטתו. השופט הורה לעכב את ביצוע גזר הדין עד ל-1 בספטמבר, כמו עם יתר המורשעים בפרשה.

השופט  החליט לכבד את הסדר הטיעון, למרות שבמהלך הדיון בטיעונים לעונש הוא המעיט בערך של המידע שסיפקה זקן לפרקליטות, ותקף את זקן, לאחר שעיין בתמלילי הקלטות שסיפקה: “אין בהם ניקוי אורוות. מה יש לנו כאן? חשד לתיק חדש של שיבוש וחיזוק הראיות בהולילנד. אני לא צריך חיזוקים”, קבע רוזן – והוסיף: “שולה זקן היא לא רק מזכירה, היא עבריינית משמעותית. היא מחוללת פשע בפני עצמה, עצמאית לחלוטין”.

הפרקליטות הציגה קודם לכן את הסדר הטיעון שעשתה עם שולה זקן. נציג הפרקליטות יונתן תדמור אמר בדיון כי איכות הראיות שהציגה זקן הצדיקו חתימה על הסדר טיעון, למרות שהוא נחתם בשלב מאוחר במשפט. הפרקליטות ביקשה מהשופט דוד רוזן לקיים את הדיון בדלתיים סגורות, ונציגה אמר כי מדובר בשמונה שעות של הקלטות. השופט ביקש לדעת האם אולמרט נחשף להקלטות, ומשקיבל תשובה חיובית – תהה מדוע יש לסגור את הדלתות.

פרקליטות המדינה בקשה מבית המשפט לקבל את הסדר הטיעון ולגזור על שולה זקן, כפי שסוכם בהסדר, 11 חודשי מאסר, להטיל עליה קנס של 25 אלף שקלים וחילוט של עוד 25 אלף שקל. על פי ההסכם, שולה זקן מוכנה לשוב ולהעיד.

הסדר הטיעון עם זקן הוליד חקירה חדשה, במסגרתה טענה זקן כי אולמרט וגורמים בסביבתו, ביניהם עורך דינו לשעבר נבות תל צור, ניסו לקנות את שתיקתה ולמנוע ממנה להעיד במסגרת הסכם עד מדינה שהוצע לה. את דבריה גיבתה ראש הלשכה לשעבר בהקלטות. בעקבות הסדר הטיעון,  הודיעה הפרקליטות לבית המשפט העליון על כוונה להגיש ראיות חדשות במסגרת הערעור המתנהל בתיק ראשונטורס ופרשת טלנסקי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השופט רוזן סימן מטרה את אולמרט
    19/05/2014 17:51
    מש
  1. כנופית שלטון החוק פרקליטות אגף החקירות חלק מהשופטים ורוב התקשורת כל מי שבעד דיקטטורה שיפוטית שופכים את הדם של אולמרט בשביל שניסה לדאוג שיהיה ביקורת על כנופית שלטון החוק והכנופיה המושחתת נלחמת שיהיה לעצמם כח מטורף בלי ביקורת אמיתית