איך נעלמו 100 מיליון דולר שתרם מייסד פייסבוק?

מה עושים 100 מיליון דולר לחינוך הציבורי? אם הייתה זו שאלה תיאורטית, הרי שמייסד פייסבוק מארק צוקרברג פתר אותה בצורה הקלה, המהירה והקצרה ביותר: כלום
ט"ו אייר התשע"ד / 15.05.2014 09:38

מארק צוקרברג, מייסד הרשת החברתית פייסבוק, הודיע במהלך הופעה בשנת 2010 כי הוא תורם 100 מיליון דולר למערכת החינוך הציבורית בעיר ניוארק שבניו ג’רזי, במטרה להביא לרפורמה כוללת בחינוך הציבורי בעיר. כיום, כמעט ארבע שנים אחרי, רובו של הכסף נבלע במערכת ללא תוצאות.

על פי דיווח בניו יורקר, רובו של הכסף בוזבז על חוזי עבודה ודמי ייעוץ, בה בשעה שאין שום שינוי ניכר בביצועי התלמידים.

ראש העיר דאז של ניוארק, קורי בוקר, הודיע כי הוא משיק תכנית חינוכית מהפכנית, והבטיח כי באמצעות תרומות פילנתרופיות שאינן נדרשות לביקורת ציבורית גלויה, יביא לשיפור אמיתי במצב החינוך בעיר. התורם המרכזי של התכנית היה צוקרברג, שהודה אז שאיננו מבין בחינוך או בפילנתרופיה, אך הוא דורש כי בוקר יימצא תורמים נוספים, וכי ימונה ‘מנהיג’ שייפקח על התכנית.

סמי אנדרסון נבחרה כמנהיגה המפקחת, אך הסתבר שלהפוך את בתי הספר ל’סמל למצויינות לאומה כולה’ דורש מעט יותר מזה. הכסף של צוקרברג הושקע בעיקר ביעוץ. חברות ייעוץ קיבלו תשלום של אלף דולר ליום עבודה בכדי למצוא פתרון לבעיות של בתי הספר הציבוריים. ורובו נבלע כאמור בחברות הייעוץ, יחסי ציבור, משאבי אנוש ומידע.

לא ברור אם צוקרברג יהיה מוכן לתרום עוד בכדי שהתכנית תמשיך להתקיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות