הסוף לתעלומה: השרידים שאותרו בשבוע שעבר שייכים למטוס המלזי

515 ימים לאחר שהמטוס המלזי נעלם, והחיפושים אחריו משכו את תשומת לב העולם, אושר היום סופית כי השרידים שנמצאו בשבוע האחרון על אי צרפתי באוקיינוס השקט שייכים למטוס האבוד
דוד ליבוביץ
כ"א אב התשע"ה / 05.08.2015 21:41

תעלומת התעופה שהסעירה את העולם מגיעה לפתרונה: שרידי מטוס נמצאו בשבוע האחרון באי הצרפתי ראוניון שבאוקיינוס ההודי, והיום מתברר כי הם שייכים למטוס של טיסת MH370 של חברת ‘מלזיה איירליינס’, שנעלם בשנה שעברה.

“515 ימים לאחר שהמטוס נעלם, אני מודיע בלב כבד שצוות מומחים בינלאומי אישר באופן חד-משמעי כי שברי המטוס שנמצאו באי ראוניון הם אכן של טיסתMH370“, כך הודיע הערב (רביעי) ראש ממשלת מלזיה, נג’יב רזאק.

רזאק כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת בקואלה למפור, בהשתתפות נציגי חברת התעופה המלזית ועיתונאים מכל העולם.

“יש בידינו ראיות פיזיות שהטיסה הגיעה לסופה בחלקו הדרומי של האוקיינוס ההודי”, אמר ראש הממשלה. “זה אזור מסוכן, ובשם מלזיה אני רוצה להודות לכל המדינות והארגונים שהשתתפו בחיפושים”.

בשבוע שעבר אותר כנף המטוס כ-200 קילומטרים ממזרח למדגסקר. החלק, שאורכו שני מטרים, נמצא על ידי אנשים שניקו את החוף לאחר שנפלט מהמים.

לפני ארבעה ימים הגיעו השרידים לצרפת, כדי לאשש את הסברה כי אכן מדובר במטוס המלזי שנעלם, עת היה בדרכו מקואלה לומפור, בירת מלזיה, לבייג’ינג, בירת סין.

שרידי המטוס נחתו בפריז ומשם הועברו למעבדה של משרד הביטחון בטולוז, שמתמחה בניתוח הריסות תעופה. בבדיקה השתתף גם צוות מומחים ממלזיה.

 על המטוס המלזי  היו 239 נוסעים ואנשי צוות והוא נעלם ב-8 במרץ 2014. מחקירת ההיעלמות התברר כי המטוס התרסק באוקיינוס ההודי, מצפון-מערב לעיר פרת’. עד כה לא נמצאו חלקים של המטוס, והחיפושים אחריו הגיעו למבוי סתום.

עד הגילוי מהשבוע האחרון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה היה בפרשת ואתחנן גימטריה 515 -בדיוק מספר הימים מאז נעלם המטוס
    10/08/2015 15:06
    נפתלי בלחסן
  1. זה היה בפרשת ואתחנן גימטריה 515 -בדיוק מספר הימים מאז נעלם המטוס מדהים